دنیامالی: تاریخ، تمدن و ادبیات ما در گود زورخانه شکل گرفته/ باید به روزی برسیم که هر ایرانی روزانه ۲۰ دقیقه ورزش کند

10:05 - 26 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۹۴۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دنیامالی: تاریخ، تمدن و ادبیات ما در گود زورخانه شکل گرفته/ باید به روزی برسیم که هر ایرانی روزانه ۲۰ دقیقه ورزش کند
وزیر ورزش و جوانان گفت: آغاز هفته تربیت‌بدنی است و آرزوی من این است که همه روزها در ایران، هفته تربیت‌بدنی باشد.

خبرگزاری میزان - احمد دنیامالی در مراسم آغاز رسمی هفته تربیت‌بدنی و ورزش که در زورخانه شهید حسین فهمیده برگزار شد، اظهار داشت: آرزوی من این است که همه روز در ایران، هفته تربیت‌بدنی باشد و هر ایرانی بتواند در روز ۲۰ دقیقه ورزش کند تا نشاط لازم به دست بیاید و از آسیب‌های اجتماعی دور شویم.

وی افزود: آرزوی توفیق برای ورزشکاران در رقابت‌های پیش رو دارم و این به شرطی است که همت کنیم و اگر همت کنیم، شرایط ورزش ایران در دنیا برجسته‌تر خواهد شد. ما جدای از ورزش باید سیره شهدا و پهلوانان را مد نظر قرار دهیم و قبل از قهرمان‌پرروی، باید مسائل اخلاقی و پهلوانی را اولویت قرار دهیم.

دنیامالی تصریح کرد: ورزش همگانی، یک سبک زندگی است و جامعه ما هر چقدر به حرکت و ورزش تشویق شود، به کاهش آسیب‌های اجتماعی و حتی در حوزه اقتصاد اثر می‌گذارد. با همکاری‌ای که با شهرداری‌ها همچنین و شورای روستایی و دهیاری‌ها خواهیم داشت، تلاش می‌کنیم تا تحرک در سطح جامعه بیشتر شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت منش و مشی پهلوانی مطرح کرد: این گود، تاریخ و ادبیات ما است و تمدن ما در اینجا شکل گرفته است. اگر این گود از زمین پایین‌تر قرار گرفته، به خاطر این است که به انسان تفهیم کند که هیچ انسانی برتر نیست مگر به تقوا، مشی پهلوانی و معرفت. بر مبنای احادیث ائمه معصومین انسان‌ها اگر خودشان را برتر از دیگران ببیند، باید در سبک زندگی‌شان تجدید نظر کنند.

دنیامالی: تاریخ، تمدن و ادبیات ما در گود زورخانه شکل گرفته/ باید به روزی برسیم که هر ایرانی روزانه ۲۰ دقیقه ورزش کند

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: شهدای ما مظهر ادب و پهلوانی هستند. لازم می‌دانم به شهدای مدافع حرم، شهدای مقاومت و سردار شهید نیلفروشان عرض ادب و احترام کنم. جبهه مقاومت در حال مبارزه برای دفاع از اراضی‌شان هستند و ما کنارشان هستیم.

وی با اشاره به آغاز هفته تربیت‌بدنی و ورزش گفت: امیدوارم شرایطی به وجود بیاید که هرروز، روز تربیت‌بدنی باشد و همه رده‌های سنی و همه اصناف و مردم جامعه، روزی ۲۰ دقیقه ورزش کنند. آخرین آماری که در این خصوص داریم، متوسط ورزش، روزانه ۱۳ دقیقه است که اگر واقعی باشد، خوب است و ما باید سعی کنیم هر سال یک دقیقه به این میانگین اضافه کنیم.

دنیامالی در خصوص توجه به ورزش زورخانه‌ای گفت: من به ورزش زورخانه‌ای توجه ویژه‌ای خواهم داشت و همه تلاش خود را خواهیم کرد که جوانان ما در این گود زورخانه مشی پهلوانی را آموزش ببینند، اما در وهله اول خودمان به این مشی آراسته شویم و اگر مشی ما، مشی عدالت و جوانمردی باشد، در این گود می‌توانیم پهلوانان بزرگ را تربیت کنیم و باید از این گود و میادین ورزشی برای توسعه اخلاق شروع کنیم. پهلوانی یک فرهنگ متعالی است که به یاری خدا کار محتوایی بیشتری انجام خواهیم داد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: رسانه ملی قرار است به ما در این زمینه کمک کند و کمیته جهانی المپیک این الزام را ایجاد کرده است که در حوزه اخلاق کار شود و من این هفته را به واسطه دستور مقام معظم رهبری که ورزش امری جدی است، قطعا انرژی کامل خود را برای پیش‌برد امور خواهم گذاشت و این کار را با برنامه‌ریزی جلو خواهیم برد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *