دنیامالی: برای بازی‌های آسیایی و المپیک بعد باید فشار از روی کشتی و تکواندو برداشته شود/ کشتی‌گیران باید مشی پهلوانی را برای دیگر ورزشکاران ترسیم کنند

22:36 - 25 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۹۱۸
دنیامالی: برای بازی‌های آسیایی و المپیک بعد باید فشار از روی کشتی و تکواندو برداشته شود/ کشتی‌گیران باید مشی پهلوانی را برای دیگر ورزشکاران ترسیم کنند
وزیر ورزش و جوانان گفت: کشتی با رشته‌های دیگر متفاوت است و در این رشته مشی پهلوانی بالاتر از موضوع قهرمانی است. کشتی‌گیران ما باید به دیگر رشته‌ها مشی پهلوانی درس بدهند.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، احمد دنیامالی امروز با حضور در اردوی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ضمن گفتگو با ملی‌پوشان امید و بزرگسال با اهدای هدیه‌ای از آن‌ها تقدیر کرد.

دنیامالی در این بازدید اظهار داشت: ما روی کشتی در بازی‌های آسیایی ژاپن حساب ویژه‌ای باز کردیم و امید داریم که بهترین عملکرد را از ملی‌پوشان ببینیم. در ژاپن باید تلاش کنیم که به مقام چهارم و پنجم که قبلاً به آن دست پیدا کرده بودیم برسیم. فشار زیادی روی کشتی و تکواندو وجود دارد و زمانی این فشار روی کشتی و وزنه‌برداری بود.

وی افزود: باید رشته‌های دیگر نیز به جدیت کار کنند و ما نیز حمایت کنیم تا شانس مدال‌آوری را در رشته‌های پرمدال بالا ببریم و این انصاف نیست که بچه‌های کشتی تحت فشار باشند. دبیر زندگی خود را برای کشتی گذاشته و در مباحث اجرایی نیز عالی کار کرده است. این امکاناتی که در فدراسیون کشتی وجود دارد در حد جهانی است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: همانطور که برای بازی‌های آسیایی ژاپن باید تلاش کنیم برای مسابقات آلبانی پیش‌رو نیز باید با جدیت تلاش خود را به کار بگیریم. ورزش هویت ملی ماست و در کشتی به بحث هویت ملی بسیار خوب پرداخته شده است. وقتی بحث اهتزاز پرچم ایران به میان می‌آید همه تلاش می‌کنیم که مردم را خوشحال کنیم.

وی ادامه داد: ورزشکاران جوان ما باید سبک زندگی خود را انتخاب کنند و بهترین شکل جلو بروند. کشتی با رشته‌های دیگر متفاوت است و در این رشته مشی پهلوانی بالاتر از موضوع قهرمانی است. کشتی‌گیران ما باید به دیگر رشته‌ها مشی پهلوانی درس بدهند و این فضا حرمت دارد و باید همیشه در این فضا به بهترین شکل باشید.

دنیامالی تصریح کرد: وقتی در مسیر پهلوانی باشید همیشه خدا به شما کمک می‌کند. اگر کسی به شما ناجوانمردی کرد باید شما با جوانمردی جواب او را بدهید. کسی که پهلوان باشد با حداقل‌ها می‌سازد. رشته کشتی در سبک زندگی شما مهم است و باید به رشته‌های دیگر نیز آموزش دهید. در زمین کشتی چه ببازید و چه پیروز شوید باید مشی پهلوانی را رعایت کنید. باختن هم جزیی از زندگی است. داشتن ظرفیت باخت یعنی سبک زندگی و باید این ظرفیت را درخود ایجاد کنید.

وی خاطرنشان کرد: هرچه‌قدر خودتان را از لحاظ علمی قوی کنید می‌توانید با رقبا برابری داشته باشید. در کنار مباحث علمی باید حرف مربی را نیز درنظر داشته باشید. ما برای آینده به شما ورزشکاران نیاز داریم که با علم خود بتوانید به جوانان دیگر خدمت کنید.

دنیامالی اظهار داشت: کشتی ایران بایستی سرلوحه کشتی دنیا باشد. در بحث هوش مصنوعی و نرم افزار ما باید حرف اول را در دنیا بزنیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در المپیک ۲۰۲۸ شرایط ما بسیار خاص است. آمریکا خود را در کشتی مطرح می‌داند و ما در آنجا کارمان سخت است و اعتقاد دارم که فدراسیون کشتی در کنار المپیک ۲۰۲۸ باید برای المپیک ۲۰۳۲ نیز برنامه‌ریزی کند. شرایط ما به نحوی است که اگر می‌خواهیم در ۲۰۳۲ نتیجه بگیریم باید از الان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باهوش بودن و چابک بودن از فاکتور‌های یک کشتی‌گیر خوب است و اینکه اجازه فکر کردن به کشتی‌گیر حریف ندهید. ما در جایی شکست می‌خوریم که حریف به کشتی‌گیر ما اجازه فکر کردن نداده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *