۵۰۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول و دوم به اردو‌های راهیان نور و پیشرفت اعزام می‌شوند

13:45 - 25 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۸۳۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
۵۰۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول و دوم به اردو‌های راهیان نور و پیشرفت اعزام می‌شوند
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی از برنامه‌ریزی اعزام ۵۰۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول و دوم به اردو‌های راهیان نور و پیشرفت خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار «باستان» مسئول سازمان بسیج دانش آموزی صبح امروز چهارشنبه (۲۵ مهر) طی سخنانی در نشست خبری راهیان نور و پیشرفت با موضوع افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: بزرگترین عملیات فرهنگی کشور برگزاری اردوی راهیان نور است که آثار و برکات زیادی به همراه دارد و تولید قدرت نرم انجام می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه جوهره اصلی اردوی راهیان نور، همان جوهره انقلاب اسلامی است، گفت: درون مایه این اردو، جوهره اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. برگزاری راهیان نور یکی از آن موقعیت‌هایی است که به تحقق بند‌های سند تحول آموزش کمک شایانی خواهد داشت.
 
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی تاکید کرد: ما در وزارت آموزش و پرورش، قرارگاه راهیان نور امام حسن عسکری (ع) داریم. امسال براساس برنامه ریزی این قرارگاه بنا داریم ۵۰۰ هزار دانش آموز دوره متوسطه اول و دوم از مجموع ۶ میلیون و نیم نفر دانش آموز این مقاطع را به این اردو اعزام کنیم.

سردار باستان افزود: با اقدامات و همکاری‌های صورت گرفته با دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌ها سال قبل ۷۵۰ هزار دانش آموز را به اردو‌های راهیان نور و پیشرفت اعزام کردیم. 

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی تصریح کرد: در این قرارگاه مجموعا ۶ رویکرد اصلی برای اعزام دانش آموزان مدنظر قرار دادیم، تاکید داریم دانش آموزانی که تاکنون به این اردو‌ها نرفتند را اعزام کنیم، بخش عمده‌ای از کار اجرا را به دانش اموزان خواهیم داد. مدارسی که نیاز به توجه تربیتی و فرهنگی بیشتری دارند در اولویت باشند و همراه با هرکاروان یک معلم و یک مربی هم اعزام شوند تا این اردو‌ها معلم و مربی محور باشند تا مفاهیم دفاع مقدس برای دانش آموزان تبیین شوند. محوریت اردو‌های راهیان نور و پیشرفت، جهاد تبیین است. 

وی گفت: اردو‌های راهیان نور با اردو‌های پیشرفت تلفیق شده است و بخش عمده‌ای از اعزام دانش اموزان به صورت تلفیقی خواهد بود و آن بخش که اختصاصی و جداست، ما در کشور ۵ منطقه رابرای مقاصد گردشگری پیشرفت انتخاب کردیم که اردو‌های پیشرفت در این مناطق برگزار می‌شوند. بر اساس این تقسیم بندی، آذربایجان شرقی برای ۶ استان اطراف و خراسان جنوبی برای ۵ استان اطراف، اصفهان برای ۹ استان اطراف و هرمزگان برای ۵ استان و خوزستان برای ۶ استان اطراف خودش خواهد بود. بدین معنا که اعزام‌ها را منطقه بندی کردیم و اعزام از استان‌های نزدیک انجام می‌شود و ۲ روز و نیم اردوی پیشرفت انجام می‌شود. 

سردار باستان با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محور اصلی برگزاری اردو‌های راهیان نور و پیشرفت است، گفت: فصل پنجم این سند تاکید دارد که باید دانش اموزانی مومن و موحد و دانا و توانا تربیت کنیم؛ این اردو‌ها به شکوفایی این ویژگی‌ها کمک می‌کند. وزیر آموزش و پرورش و معاونان همکاری مطلوبی با ما دارند. 

وی درپاسخ به سوالی درباره جزئیات اردو‌های پیشرفت خاطرنشان کرد: ما دو سال قبل این اردو‌ها را شروع کردیم و هدف ما نیز جهاد تبیین بود. سوالاتی که دانش آموزان داشتند را جمع آوری کردیم و براساس آن اردو‌های پیشرفت را برگزار کردیم و عمده بازدید‌ها از پیشرفت‌های صنعتی و دفاعی بود چراکه دانش اموزان کمتر از این اقدامات و پیشرفت‌ها خبر داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *