افتتاح دارالشفاء امام رضا (ع) تربت جام

11:00 - 25 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۷۷۱
افتتاح دارالشفاء امام رضا (ع) تربت جام
دارالشفاء امام رضا (ع) به همت آستان قدس رضوی، در تربت جام افتتاح شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم افتتاح دارالشفاء امام رضا (ع) در تربت جام با اشاره به اقدامات و خدمات آستان قدس رضوی به جامعه خاطر نشان کرد: آستان قدس رضوی با هدف خدمت و اشاعه فرهنگ و سیره رضوی و در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر خدمت رسانی به مناطق محروم، ساخت دارالشفا امام رضا (ع) در شهرستان تربت جام را در دستور کار خود قرار داد.

مصطفی فیضی تصریح کرد: دستور ساخت این مرکز توسط شهید خدمت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی صادر شد و سال گذشته مراحل احداث آن آغاز و امروز نیز شاهد افتتاح و بهره‌برداری این مرکز هستیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: آستان قدس رضوی یکی از بزرگ‌ترین نهاد‌های موقوفاتی اسلامی است و وظیفه ما ضمن عمل به نیات واقف، نگهداری، نگهبانی و حفظ ارزش موقوفه است. 

وی خاطر نشان کرد: یکی از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی، رسیدگی به شهر‌های موقوفه‌دار و حمایت از محرومین است و از همین رو تمام توان خود را صرف خدمت‌رسانی به مردم این مناطق خواهیم کرد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، در ادامه تصریح کرد: بیمارستان‌های امام رضا (ع)، منتصریه، راه اندازی مرکز درمان ناباروری، بیمارستان فوق تخصصی رضوی و کلینیک درمان ناباروری، مجموعه دارالشفا در قاین و چناران و... متعلق به آستان قدس رضوی است که در حوزه درمان به مردم خدمت رسانی می‌کند. وی با بیان اینکه ماه گذشته مجموعه فرهنگی و ورزشی را در غرب کشور (شهرستان جوانرود) راه اندازی کردیم، تصریح کرد: بیشترین دغدغه تولیت آستان قدس رضوی در تمامی جلسات پیگیری امور مردم است و از همین رو ما نیز هیچ کوتاهی در این مسیر نخواهیم کرد.

فیضی گفت: روز‌های تلخ کرونا، رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی، زائر سرا و زائر شهر تبدیل به مجموعه‌های درمانی موقت شد و پشتیبان بیماران بود؛ همچنین آستان قدس رضوی علاوه بر توجه به حوزه عمرانی، امور فرهنگی، حوزه زیارت و. در بحران‌های سیل، زلزله و سایر مسائل اجتماعی در کنار مردم بوده و هست.

وی از همه مدیران شهری، شرکت‌های پیمانکاری و تلاش‌هایی که در حوزه نقشه کشی، ساخت، تجهیزات و. برای این مرکز درمانی انجام شده تقدیر و تشکر کرد.

فرماندار شهرستان تربت جام، نیز در ادامه این مراسم ضمن یاد و نام شهدای امنیت، سلامت و مدافع حرم و شهدای مقاومت گفت: مردم این شهر ارادت خاصی به حضرت رضا (ع) دارند و در سال چندین بار به شهر مشهد سفر کرده و به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند.

حسین جمشیدی ادامه داد: یکی از اقدامات شایسته آستان قدس رضوی، ساخت دارالشفای امام رضا (ع) است که امروز شاهد بهره‌برداری آن بودیم. این مرکز در منطقه‌ای قرار گرفته است که می‌تواند به شهرستان‌های مجاور و مسافران خدمت‌رسانی کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *