گزارش اتحادیه جهانی از تلاش عربستانی‌ها برای رشد و توسعه کشتی

8:30 - 25 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۷۲۳
گزارش اتحادیه جهانی از تلاش عربستانی‌ها برای رشد و توسعه کشتی
اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به تلاش عربستانی‌ها برای رشد و توسعه کشتی از طریق آموزش پرداخت.

خبرگزاری میزان - در گزارش اتحادیه جهانی کشتی آمده است: فدراسیون کشتی عربستان در چند سال گذشته دوره‌های مربیگری و داوری را برای رشد و توسعه کشتی در کشور خود برگزار کرده است. سخت‌کوشی آن‌ها منجر به کسب اولین مدال نقره در مسابقات قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا در وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی فرنگی شد.

اوایل اردیبهشت‌ماه، فدراسیون کشتی عربستان دو دوره دیگر (دوره مربیگری سطح ۱ و دوره مقدماتی داوری) را با مشارکت اتحادیه جهانی کشتی برای مربیان و داوران جدید برگزار کرد،۹۱ شرکت کننده از جمله ۲۲ زن. آن‌ها از ۸ ملیت؛ مصر، مراکش، سوریه، سودان، نیجریه، اردن، قرقیزستان و عربستان در دوره حضور داشتند.

دوره مربیگری ۷۱ شرکت‌کننده از جمله ۱۷ مربی زن داشت. دوره سطح ۱ مقدمه‌ای بر مربیگری و ایمنی است. در طول دوره، شرکت‌کنندگان در جلسات تئوری و عملی شرکت کردند. برخی از موضوعات تحت پوشش عبارت بودند از بازی‌های اکتشافی، معرفی یک تکنیک جدید، مهارت‌های مربیگری، ارائه بازخورد، مدیریت ریسک، سن و ویژگی‌های مرحله رشد مربیان به‌طور فعال در طول دوره از طریق ارزیابی‌های عملی، مهارت‌های خود را تمرین کردند و توسعه دادند. به طور کلی، مربیان دانش و مهارت‌های مهمی را به دست آوردند تا به آن‌ها کمک کند نقش خود را به عنوان مربی بهبود بخشند. 

دوره مقدماتی داوری ۲۰ شرکت‌کننده داشت که ۵ داور زن بودند. شرکت‌کنندگان پایه‌های آنچه را که برای یک داور عالی لازم است آموختند. مناطق تحت پوشش در طول دوره شامل ایمنی ورزشکاران، ارزیابی جایگاه‌ها، مکانیک داور، موقعیت یابی و کنترل مبارزه بود. شرکت‌کنندگان در طول دوره فعال بودند و می‌توانستند مهارت‌های خود را از طریق ارزیابی عملی تمرین کنند. 

در طول دوره‌ها جلساتی با حضور داوران و مربیان نیز برگزار شد و به هر دو گروه اجازه دادند تا با هم کار کنند و قوانین کشتی را بهتر یاد بگیرند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *