تاکید عراقچی بر مخالفت ایران با مداخلات کشور‌های بیگانه در قفقاز

21:53 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۷۰۰
تاکید عراقچی بر مخالفت ایران با مداخلات کشور‌های بیگانه در قفقاز
معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربايجان در دیدار با وزیر امور خارجه با ارائه گزارشی از تحولات منطقه قفقاز، رویکرد کشورش برای برقراری صلح در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

خبرگزاری میزان - شاهین مصطفی یف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان سه‌شنبه ۲۴ مهر، با سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه دیدار کرد. 

در این دیدار شاهین مصطفی یف با اشاره به ملاقات‌ها و مذاکرات مفید و سازنده با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، سفر خود و هیئت همراه به تهران را نشانگر اهتمام کشورش برای توسعه روابط با ایران دانست.

وی همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌های تجاری، سرمایه‌گذاری، ترانزیت، برق، آب و نفت را مفید و سازنده توصیف و ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت‌های زیاد ۲ کشور، روند همکاری‌های دوجانبه در دولت جدید ایران بیش از پیش گسترش یابد. 

معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان با ارائه گزارشی از تحولات منطقه قفقاز، رویکرد کشورش برای برقراری صلح در منطقه را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: جمهوری آذربایجان به هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد از قلمرو کشورش تعرضی به همسایگان صورت گیرد.

عراقچی نیز با اشاره به اهمیت جمهوری آذربایجان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد روابط ۲ کشور بیش از پیش گسترش یابد؛ وی نقش کمیسیون مشترک اقتصادی ۲ کشور را در این زمینه حائز اهمیت ذکر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عزم کشور‌های منطقه برای حل‌وفصل مسائل از طریق مذاکره و نیل به توافق صلح را مثبت ارزیابی و برای کمک در این زمینه اعلام آمادگی کرد. 

وزیر امور خارجه با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین و لبنان که با حمایت برخی کشور‌های غربی صورت می‌گیرد، بر ضرورت اقدام جهانی برای توقف این جنایات تاکید کرد. 

عراقچی با اعلام مخالفت کشورمان با مداخلات کشور‌های بیگانه در قفقاز، لزوم بهره‌گیری از ظرفیت کشور‌های منطقه از جمله سازوکار مشورتی ۳+۳ را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *