کولیوند: مستندات نقض حقوق بشردوستانه توسط صهیونیست‌ها به مجامع بین‌المللی ارائه می‌شود

17:12 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۶۷۷
کولیوند: مستندات نقض حقوق بشردوستانه توسط صهیونیست‌ها به مجامع بین‌المللی ارائه می‌شود
رئیس جمعیت هلال احمر ضمن تاکید بر ضرورت حمایت مجامع بین‌المللی از اقدامات بشردوستانه و کمک به مردم جنگ‌زده سوریه و لبنان، تاکید کرد: مستندات نقض حقوق بشردوستانه از سوی رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان صحرایی هلال‌ احمر ایران را هفته آینده به مجامع بین‌المللی ارائه می‌دهیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در جلسه با کیت فوربس رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر تاکید کرد: با حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، بخش عظیمی از مردم این کشور، آواره و مجروح شده اند.

وی با اشاره به اینکه هلال‌احمر ایران، محموله اقلام غذایی، زیستی و دارویی را از طریق هواپیما به کشور لبنان منتقل کرد، افزود: رژیم صهیونیستی اجازه جست وجو و نجات را به هیچ گروه امدادی نمی‌دهد و در بخش‌هایی که بمباران شده، اجازه امدادرسانی به صلیب سرخ و هلال احمر داده نشده است.

کولیوند در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دستور تخلیه ۸ بیمارستان در لبنان را داده و اعلام کرده که در این بیمارستان‌ها نباید هیچ بیماری بستری شود، گفت: برای کمک به مردم جنگ‌زده و آواره لبنان، هلال احمر ایران سوله تولید خودرو در مرز سوریه و لبنان را برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی انتخاب کرد و مقرر شد که این محل به مرکزی برای اقامت آوارگان لبنانی و سوریه‌ای تبدیل شود و خدمات درمانی و دارویی در آن ارائه شود.

وی بیان کرد: بیمارستان ۵۷ تختخوابی هلال‌احمر ایران که در این محل راه‌اندازی شد، می‌توانست به تعداد زیادی آواره جنگی، خدمات درمان و اسکان بدهد و تمام اقلام زیستی، دارویی و تغذیه‌ای برای مدت ۳ ماه در این بیمارستان تعبیه شده بود، ولی متاسفانه با شلیک ۱۰ موشک این بیمارستان و تمام اقلام و حتی آمبولانس‌ها به طور کامل از بین رفت و سوخت.

کولیوند گفت: این بمباران در حالی انجام شد که از تمام نشانه‌های لازم، برای شناساندن بیمارستان به عنوان مرکز درمانی هلال‌احمر استفاده کرده بودیم. این بمباران خلاف دستورالعمل‌های بین المللی و نقض کامل حقوق بین الملل بشر دوستانه است و باید رئیس فدراسیون صلیب سرخ جهانی این اقدام را محکوم کند و به این وسیله از کیان و حرفه خود دفاع کنیم.

وی تاکید کرد که نباید اجازه دهیم هیج گروهی به گروه‌های امدادی هلال احمر و صلیب سرخ حمله و به آن‌ها آسیب وارد کند. باید کریدوری امن تحت نظارت صلیب سرخ برای ارسال اقلام بشردوستانه برای مردم لبنان و سوریه ایجاد شود. در این شرایط لازم است که نمایندگان ارشد صلیب سرخ بازدیدی از لبنان و وضعیت مردم داشته باشند و به عینه ببینند که مردم دچار چه آسیب‌هایی شده اند و تلاش کنند تا این جنگ هر چه زودتر متوقف شود.

کولیوند با تاکید بر اینکه باید حمله به مراکز امدادی هلال احمر محکوم شود و اسناد آن به مجامع بین المللی ارسال شود، گفت: رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ بایستی صدای هلال احمر ایران در مجامع بین المللی باشد. هلال احمر و صلیب سرخ ایجاد شده اند که در این موقعیت‌ها به کمک مردم جنگ زده و بحران زده بروند و نباید مورد حمله قرار بگیرند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: مستندات نقض حقوق بشردوستانه را توسط رژیم صهیونیستی در کنفرانس بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو که هفته آینده برگزار خواهد شد ارائه می‌کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *