«هاگیرواگیر» با حضور حسین کیانی آغاز شد

11:56 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۵۸۸
«هاگیرواگیر» با حضور حسین کیانی آغاز شد
حسین کیانی در آیین شب‌چراغ نمایش «هاگیرواگیر» با بیان اینکه تئاتر کارکردن بسیار سخت شده است، گفت: هر کسی قدمی برای تئاتر برمی‌دارد؛ غنیمت است.

خبرگزاری میزان - حسین کیانی، نویسنده و کارگردان تئاتر، چراغ اولین شب از اجرای نمایش «هاگیرواگیر» به کارگردانی مریم باقری را افروخت.
 
کیانی در ابتدای این مراسم گفت: «من در تماشاخانه سنگلج فقط نمایش «چشم به راه میرغضب» را در سال ۱۳۹۸ اجرا کردم که یکی از بهترین تجربه‌های من به شمار می‌آید.»

وی ادامه داد: «تئاتر کارکردن آنقدر سخت شده و متاسفانه فرهنگ تئاتر دیدن با انواع رسانه‌ها به فروپاشی رسیده است. حمایتی هم از طرف کسانی که باید به پیکره تئاتر و تئاتر دیدن کمک کنند، وجود ندارد، آنقدر شرایط دشوار شده که هر کسی قدمی برای تئاتر بر می‌دارد غنیمت است.»

این هنرمند افزود: «باید از آقای حاجی‌زاده در نشر جامه‌دران که نمایشنامه را چاپ کرده اند. آقای ملکی که متن را نوشته‌اند و همین طور خانم باقری که با همه مشکلاتی که بر سر راه نمایش ایرانی و ملی وجود دارد با گروهش زحمت کشیدند و همین‌طور مدیریت تماشاخانه سنگلج خانم مقتدی که به نظر من هنوز چراغ نمایش ایرانی و سنتی را روشن نگه داشته‌اند و بقیه دوستانی که در این حوزه زحمت می‌کشند، قدردانی کرد.»

کیانی در پایان گفت: «خودتان شاهد هستید که تئاتر به چه سمت و سویی می‌رود. باید به حال تئاتری که رپر بخواهد برایش جذابیت ایجاد کند، تئاتری که افرادی که هیچ نسبتی با آن نداشته و ندارند برایش تماشاگر بیاورند، گریست. در این شرایط باید قدر تئاتر‌هایی که با این زحمت فراهم شده و به انجام می‌رسند دانست و غنیمت شمرد.»
 
مریم باقری، کارگردان نمایش نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: «یکی از خوشبختی‌های من این است که بار دیگر در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌کنم. تماشاخانه سنگلج را بسیار دوست دارم، چون این سالن اصالت تئاتر ایران است و آدم‌های بزرگی در اینجا قدم گذاشته‌اند.»

وی ادامه داد: «امیدوارم هنرمندان جوان بیشتری برای اجرا در این سالن توجه نشان بدهند تا تئاتر ایرانی همیشه زنده باشد»
 
باقری در پایان از پریسا مقتدی، مدیریت تماشاخانه سنگلج و تمامی همکاران و عوامل اجرایی این تماشاخانه بابت همراهی و فرصتی که برای اجرا به گروه نمایش «هاگیرواگیر» داده‌اند، قدردانی کرد.  
 
عزت‌الله رمضانی‌فر، میرطاهر مظلومی، حمیدرضا رحیمی و وحیدرضا صادقپور از دیگر هنرمندانی بودند که شب گذشته به تماشای این نمایش نشستند.
 
«هاگیرواگیر» به نویسندگی سهیل ملکی و کارگردانی سهیل ملکی با بازی داوود داداشی، فاطیما سرلک، علی عطایی‌حور، سامان کرمی، مرجان آقانوری، آرام نیک‌بین، محمد عادل غلامی و یاسمن عطاالهی هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه سنگلج میزبان مخاطبان است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *