کودتای پرز در قلب اروپا شکل گرفت؛ زمان آغاز سوپرلیگ اروپا مشخص شد

10:50 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۵۶۹
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
کودتای پرز در قلب اروپا شکل گرفت؛ زمان آغاز سوپرلیگ اروپا مشخص شد
رقابت‌های سوپرلیگ که با جنجال‌های زیادی همراه شده است، به زودی آغاز خواهد شد.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش روزنامه ورزشی «آ اس» اسپانیا، پس از مدت‌ها گمانه زنی دربارهٔ تشکیل «سوپرلیگ اروپا»، این رقابت توسط دوازده باشگاه در آوریل ۲۰۲۱ اعلام شد و انتظار می‌رفت سه باشگاه دیگر به آن بپیوندند. این پانزده «باشگاه مؤسس»، شرکت کنندگان دائمی در مسابقه بودند و قرار بود پنج تیم دیگر سالانه بر اساس عملکردشان در فصل قبل، به مسابقات راه پیدا کنند، اما به دلیل منصرف شدن اکثر مؤسسان سوپرلیگ بخاطر تهدید یوفا و فیفا به منظور حذف از لیگ قهرمانان اروپا و راه ندادن بازیکنان به جام جهانی اجرا نشد.

اکثر مؤسسان با نارضایتی هواداران خود این لیگ را ترک کردند. یونتوس، رئال مادرید و بارسلونا ۳ باشگاه باقی مانده در لیگ بودند، اما در سال ۲۰۲۲ یووه هم از جمع مؤسسان به دلیل اعتراض بازیکنان و هواداران کنار رفت. دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا پرونده‌ای برای شکایت از یوفا به دادگاه عالی اروپا بردند و پیروز شدند. فرمت سوپر لیگ با سه گروه آبی، طلایی و ستاره اعلام شده‌است.

حال به نقل از به نقل از این روزنامه ورزشی، رقابت‌های سوپرلیگ که با جنجال‌های زیادی همراه شده است، از ماه سپتامبر سال ۲۰۲۵، آغاز خواهد شد.

این در حالی است که از بین تیم‌های بزرگ اروپایی، تنها رئال مادرید و بارسلونا در این مسابقات حاضر هستند و باشگاه‌هایی مانند بایرن مونیخ، آرسنال، یوونتوس، منچستریونایتد و ... در سوپرلیگ حاضر نخواهند شد.

دوازده باشگاه به عنوان اعضای بنیانگذار این مسابقات اعلام شدند که سه باشگاه دیگر باید قبل از فصل تحلیف به آن‌ها بپیوندند که شامل «Big Six» لیگ برتر فوتبال انگلستان و همچنین سه باشگاه اسپانیایی و سه باشگاه ایتالیایی است. پانزده باشگاه مؤسس شرکت کننده دائمی مسابقات خواهند بود و سازمان را اداره خواهند کرد. گفته می‌شود که باشگاه‌های فرانسه و آلمان، از جمله پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ، از پیوستن به این رقابت خودداری کردند.

این رقابت‌ها ۱۵ تیم ثابت دارد و پنج تیم دیگر می‌توانند سالانه بر اساس دستاورد‌های خود در فصل قبل جواز حضور در مسابقات را کسب کنند.

انگلستان باشگاه فوتبال آرسنال

انگلستان باشگاه فوتبال چلسی

انگلستان باشگاه فوتبال لیورپول

انگلستان باشگاه فوتبال منچستر سیتی

انگلستان باشگاه فوتبال منچستر یونایتد

انگلستان باشگاه فوتبال تاتنهام هاتسپر

ایتالیا باشگاه فوتبال اینتر میلان

ایتالیا باشگاه فوتبال یوونتوس

ایتالیا باشگاه فوتبال آ. ث. میلان

اسپانیا باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید

اسپانیا باشگاه فوتبال بارسلونا

اسپانیا باشگاه فوتبال رئال مادرید

سوپرلیگ با حضور ۲۰ تیم برگزار خواهد شد. ۱۵باشگاه مؤسس و ۵ باشگاه که سال به سال بر اساس عملکردشان در فصل گذشته برگزیده خواهند شد.

فصل از ماه اوت شروع می‌شود و تیم‌ها در دو گروه ۱۰ تیمی قرار می‌گیرند و هر هفته بازی‌ها به انجام می‌رسند. بازی‌هایی رفت و برگشت که در نهایت سه تیم نخست هر گروه مستقیماً راهی یک چهارم نهایی می‌شوند و تیم‌های چهارم و پنجم گروه‌ها در دو بازی رفت و برگشت پلی آف، ۲ تیم باقیمانده یک چهارم را تعیین خواهند کرد. بازی‌ها تا فینال رفت و برگشت است و ماه‌ می‌بازی نهایی در زمینی بی‌طرف به انجام می‌رسد.

موضوع مهم در تشکیل و راه‌اندازی یک مجموعه جدید، سود‌های مالی خواهد بود که برای این باشگاه‌ها به همراه خواهد داشت. بر اساس اعلام مؤسسان سوپر لیگ، ۱۵ باشگاه حاضر در این رقابت‌ها در مجموع ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو دریافت خواهند کرد که این مبالغ برای اعمال اصلاحات و تغییرات در زیرساخت‌ها، استادیوم‌ها و همچنین کمک به گسترش بخش‌های فوتبال پایه این باشگاه‌های بزرگ تخصیص داده خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *