گفت‌وگو|

«قدمگاه» و روایت داستانی از امام رضا (ع)/ لزوم حمایت از اکران انیمیشن‌

9:41 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۵۴۳
«قدمگاه» و روایت داستانی از امام رضا (ع)/ لزوم حمایت از اکران انیمیشن‌
مسعود حمزه‌ای تهیه کننده و کارگردان انیمیشن «قدمگاه» بیان کرد که این اثر به با یک نگاه و روایت متفاوت به داستان امام رضا (ع) و صیاد و آهو می پردازد.

مسعود حمزه‌ای تهیه کننده و کارگردان انیمیشن «قدمگاه» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) در گفت‌وگو با میزان درباره شکل‌گیری ایده این انیمیشن گفت: یکی از استادان من خوابی دیده بودند و آن را نوشته و به من دادند. من آن را به یک نویسنده  دادم و طرح این انیمیشن از دل آن بیرون آمد. 

وی درباره موضوع این انیمیشن توضیح داد: موضوع این انیمیشن مربوط به امام رضا (ع)  و صیاد و آهویی است که داستان  آن را شنیده‌ایم ولی ما به یک شکل دیگر و از یک نگاه دیگر آن را روایت کرده‌ایم. 

کارگردان انیمیشن «قدمگاه» در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: تکنیک این انیمیشن سه بعدی است و از رندر رنگ روغن استفاده کرده ایم. تست‌هایی زده‌ایم و خداراشکر نتیجه‌های خوبی هم گرفته ایم. امیدواریم که با کمک و مشاوره دوستان در مرکز گسترش بتوانیم کار خوبی اجرا و ارائه کنیم. 

حمزه‌ای درباره همکاری خود با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی توضیح داد: از سال‌های خیلی دور همکاری‌هایی با مرکز گسترش داشته‌ام و سال گذشته با دیدار و ملاقات با یکی از دوستان درباره ارائه طرح صحبت‌هایی داشتیم و بعد از آماده شدن طرح، طی رفت و برگشت‌هایی که داشتیم، به مرکز ارائه دادیم و خداراشکر مورد قبول مرکز گسترش هم قرار گرفت و این همکاری شکل گرفت. 

وی درباره اوضاع و احوال انیمیشن بیان کرد: اتفاق‌های بسیار خوبی در این حوزه افتاده و شرکت‌ها به سمت استودیو محور شدن رفتند و بعضی‌ها خود سفارش می‌دهند و به فکر عرضه بین الملل کار خود هستند و این از شکل قبلی که سفارش‌ها را از قبل بگیرند و سود را از تولید بردارند تغییر کرده است. در این شکل از اتفاق به واسطه این که به فکر عرضه و فروش کار خود هستند، باعث رونق انیمیشن و بالا رفتن کیفیت آن‌ها می‌شود.  

مسعود حمزه‌ای در پایان گفت: تعداد زیادی انیمیشن سینمایی در حال تولید است که می‌توانیم انتظار این را داشته باشیم در سال‌های آینده تعداد زیادی انیمیشن سینمایی برای اکران داشته باشیم. از دوستان هم خواهش می‌کنم تا جایی که امکان دارد از اکران انیمیشن‌ها حمایت کنند. رساندن انیمیشن به اکران کار بسیار بسیار دشواری است. 

انیمیشن «قدمگاه» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *