غریب‌آبادی با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیدار کرد

17:35 - 23 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۴۸۱
غریب‌آبادی با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیدار کرد
معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیدار کرده و بر لزوم تلاش برای برقراری آتش‎بس در لبنان و غزه و تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، که برای شرکت در نشست اتحادیه بین‌المللی بین‎المجالس در ژنو حضور دارد، با خانم میریانا اسپولیاریک، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب‌آبادی با اشاره به اهمیت ماموریت و فعالیت‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و تسلیت به رئیس این کمیته به مناسبت از دست دادن تعدادی از نیرو‌های خود در اثر حملات رژیم صهیونیستی، گفت: به‌دلیل بی‎کیفرمانی رژیم اسرائیل در ارتکاب جنایات خود در غزه، اکنون این جنایات به لبنان تسری یافته است. بیش از یک میلیون و سیصدهزار نفر به‌صورت داخلی آواره شده یا به سوریه و ... پناهنده شده‌اند.

وی یادآور شد: رژیم اسرائیل به مقام‌های لبنانی هشدار داده که تجهیزات امدادی و امدادگرانی که قصد کمک به قربانیان حملات در زیر آوار‌ها را دارند نیز حمله خواهد کرد و تعدادی از امدادگران را نیز هدف قرار داده است. شرایط مردم بی‌گناه بسیار اسفناک است و در حال حاضر باید همه در جهت برقراری آتش‌بس فوری و تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه تلاش کنیم.

معاون وزیر امور خارجه جنایت حمله به بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در سوریه و به آتش کشیدن تجهیزات و انبار دارویی آن را جنایت جنگی خواند و گفت: این رژیم به هیچ یک از قواعد حقوق بشردوستانه بین‌المللی نیز پایبند نیست و لازم است کمیته بین‌المللی صلیب سرخ این قبیل جنایات را به‌طور واضح محکوم کند.

غریب‌آبادی، همچنین به فشار‌های رژیم صهیونیستی به دبیرکل سازمان ملل و نهاد‌های بشردوستانه آن مانند آنروا و تهدید رژیم به تروریستی خواندن آن اشاره کرد و گفت: چنانچه در مقابل این اقدام‌های رژیم ایستادگی نشود، تضمینی نیست که ماموریت صلیب سرخ نیز از این فشار‌ها در امان بماند.

رئیس کمیته بین‎المللی صلیب سرخ نیز شرایط را در غزه و لبنان حائز توجه بین‎المللی خواند و ضمن تشریح تلاش‌های کمیته در کمک‌رسانی، خواهان افزایش و تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان و غزه شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *