دهمین «جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» برگزیدگان خود را شناخت/روستا‌های برگزیده ۵۰ میلیون کمک حمایتی دریافت می‌کنند

15:56 - 23 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۴۶۵
دهمین «جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» برگزیدگان خود را شناخت/روستا‌های برگزیده ۵۰ میلیون کمک حمایتی دریافت می‌کنند
مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از شناسایی بیش از ۱۰۰ روستای دوستدار کتاب خبر داد و گفت: هر روستا ۵۰ میلیون تومان کتاب اهدا شده است.

خبرگزاری میزان - نشست خبری «جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۳ مهرماه در سالن غدیر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم اسماعیل جانعلی‌پور بیان کرد: در این دوره از «جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» همراهی بهیاران در بسیار پُررنگ و چشمگیر بود.

وی افزود: «جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» هنوز پایان نیافته و تنها امروز برگزیدگان این رویداد فرهنگی معرفی خواهند شد و این رویداد در آغاز راه است و تنها برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد، تاکید کرد: در روز‌های آتی قرار است جشن‌های مردمی، جهت تقدیر از مردم تلاش‌گر در سطح روستا‌ها و آبادی‌ها برگزار شود. همچنین از اول آبان‌ماه حضور در جمع مردم روستایی و جشن‌های روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب را آغاز می‌کنیم.

جانعلی‌پور ادامه داد: ۲۵۱ روستا در این رویداد شرکت کردند از نظر کیفیت و سطح برنامه‌های ارائه شده نسبت به سال قبل رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه تعداد روستا‌هایی که در دوره‌های گذشته حضور داشتند کاهش یافته است، تصریح کرد: در این دوره غالب روستا‌های شرکت کننده، برای نخستین بار در جشنواره حضور داشتند.

وی سپس با اعلام آماری بیان کرد: امسال ۳۹۰۰ برنامه در پرونده ۲۵۱ روستا ثبت شده، این برنامه‌ها یا فعالیت‌های انجام شده‌اند یا توقعاتی است که در قالب کتابخوانی از حاکمیت انتظار کمک دارند. تهیه بانک از این ایده‌های فرهنگی در فضای روستا که نقطه اتصال مردم با برنامه‌هاست می‌تواند با ثبت این ایده‌ها آن‌ها را برای اجرای پخته‌تر از سوی روستا‌های دیگر در سال‌های بعد، کمک کند.


مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هر روستا در مجموع ظرفیت کسب ۱۲۰۰ امتیاز در سامانه ترویج کتابخوانی را داشت، گفت: در دهمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب، هر روستایی که ۸۰۰ امتیاز یعنی دوسوم امتیاز را کسب کردند، داوران مجدد این روستا‌ها را در مرحله رای‌گیری وارد می‌کردند و بعد از ساعت‌ها بررسی، ۵۸ روستا که دوسوم امتیاز را کسب کردند معرفی و از میان آن‌ها، ۱۵ روستا به‌عنوان برگزیده معرفی شد؛ همچنین امسال دو جامعه عشایری به‌عنوان منتخب معرفی خواهند شد و تاکید این است که گردش و جابه جایی این عشایر بیشتر باشد تا ترویج کتابخوانی تقویت شود.

جانعلی‌پور در ادامه تصریح کرد: در طول ادوار گذشته ۱۰۰ روستای دوستدار کتاب شناسایی و به هر روستا ۵۰ میلیون تومان کتاب اهدا شده است؛ همچنین سال‌های گذشته ۶۰ میلیون تومان مبلغ حمایتی برای برگزاری این رویداد و ۱۰۰ میلیون تومان کتاب به روستا‌های برگزیده اعطا شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *