افزایش ارتفاع امواج و خطر غرق شدن شناگران و غواصان در آب‌های جنوب

13:35 - 23 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۴۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
افزایش ارتفاع امواج و خطر غرق شدن شناگران و غواصان در آب‌های جنوب
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی اعلام کرد که از بعدازظهر دوشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ تا سه‌شنبه ۲۴ مهرماه، شاهد افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۶ نات و ارتفاع امواج در مناطق ساحلی و دور از ساحل (با تاکید بر شرق تنگه هرمز و غرب دریای عمان) به ۱.۸ متر افزایش یابد.

این شرایط جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس را در بر می‌گیرد.

مخاطرات ناشی از این پدیده شامل خطر غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تور‌های صیادی، آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و اختلال در تردد‌های دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی سبک و نیمه سنگین و سنگین است. همچنین ممکن است تردد شناور‌های مسافربری و تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های فراساحلی با اختلال مواجه شود.

سازمان هواشناسی به مردم توصیه کرده است که از شنا و فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی خودداری کنند و از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین اجتناب شود. همچنین لازم است جهت تردد شناور‌های سنگین، فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: هواشناسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *