عراقچی: گسترش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی، خطری جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای است

22:10 - 22 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۳۱۱
عراقچی: گسترش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی، خطری جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای است
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس جمهور عراق، گسترش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و ادامه تهدید‌های این رژیم علیه سایر کشور‌ها را خطری جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای عنوان کرد.

خبرگزاری میزان - سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌ها با مقام‌های ارشد دولت عراق در مورد تحولات منطقه، با عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق ملاقات و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز انزجار و نگرانی شدید از استمرار نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و گسترش دامنه تجاوزات رژیم اشغالگر به لبنان، مسئولیت اخلاقی و انسانی - اسلامی کشور‌های منطقه برای کمک به کاهش درد و رنج مردم غزه و لبنان را خاطرنشان نمود و ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم لبنان، از دولت عراق به خاطر ارائه حمایت‌های بشردوستانه و پذیرش تعدادی از آوارگان لبنانی تقدیر نمود. 

عراقچی با اشاره به نقض‌های فاحش قواعد و هنجار‌های حقوق بشردوستانه توسط رژیم صهیونیستی، از جمله حمله هوایی اخیر به مرکز امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مرز لبنان-سوریه، ممانعت از ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم لبنان را مصداق جنایت جنگی دانست و خواستار محکومیت این جنایات توسط دولت‌ها و نهاد‌های ذیربط بین المللی به ویژه کمیته بین المللی صلیب سرخ شد.

وزیر امور خارجه کشورمان گسترش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و ادامه تهدید‌های این رژیم علیه سایر کشور‌ها را خطری جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای عنوان نمود و مسئولیت همه کشور‌های منطقه برای جلوگیری از تحمیل یک درگیری تمام عیار بر ملت‌های منطقه را خاطرنشان کرد.

عراقچی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر فهم مشترکی بین کشور‌های منطقه و بسیاری از کشور‌های دیگر به وجود آمده است که به هر شکل ممکن باید ماشین نسل کشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را متوقف کرد و بر همین اساس لازم است رایزنی‌ها بین کشور‌های منطقه و دیگر کشور‌های عضو سازمان ملل برای بسیج جامعه جهانی علیه تهدیدات و تعدیات رژیم اشغالگر در همه سطوح تقویت شود. 

عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق با تاکید بر ادامه موضع اصولی مردم و دولت عراق در حمایت از مردم فلسطین و لبنان در برابر اشغالگری و تجاوز، تصریح نمود که در شرایط کنونی کشور‌های اسلامی باید هم افزایی بیشتری داشته باشند تا اشغالگران را از ادامه نسل کشی و جنگ افروزی بازدارند.

رئیس جمهور عراق همچنین از تحرکات دیپلماتیک و مسئولانه جمهوری اسلامی ایران برای بسیج ظرفیت‌های کشور‌های منطقه و سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی ذیصلاح جهت مقابله با تهدید رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه تشکر کرد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *