گفت‌وگو|

وفایی: سیب‌زمینی و تخم‌مرغ آب‌پز درخواست رکابزنان بود/ کناره‌گیری پرتوآذر به جوان‌تر‌ها انگیزه داد

0:51 - 23 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۲۹۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
وفایی: سیب‌زمینی و تخم‌مرغ آب‌پز درخواست رکابزنان بود/ کناره‌گیری پرتوآذر به جوان‌تر‌ها انگیزه داد
مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری گفت: پرتوآذر ورزشکاری کاملاً حرفه‌ای و باهوش است و با تصمیم به کناره‌گیری از مسابقات داخلی نشان داد توجهش به آینده دوچرخه‌سواری کوهستان در ایران است. 

محمود وفایی در گفت‌وگو با میزان، درباره حواشی ادامه‌دار مربوط به وضعیت نامناسب تغذیه و شرایط غیرفنی مسیر مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان در مازندران، اظهار داشت: پیش از این هم امیدفر، مسئول کمیته کوهستان درباره مسابقات کوهستان توضیحاتی داده بود. ماجرا این بود که حدود ۲۵ نفر از افراد و رکابزنانی که در یکی از هتل‌ها مستقر بودند، خودشان به دلایلی مانند نیار به کربوهیدرات و پروتئین درخواست سیب‌زمینی و تخم‌مرغ آب‌پز برای شام کرده بودند. این در حالیست که منوی غذایی میزبان مسابقات، لیست غذای متفاوتی داشت.

وی افزود: اتفاقاً باوجود برخی حواشی در مورد مسیر مسابقات کوهستان در مازندران باید تأکید کنم که با استناد به صحبت‌های ورزشکاران و کارشناسان این رشته مسیر این رقابت بسیار زیبا و فنی بوده است. رکابزنان در رشته کوهستان به دلیل برگزاری مسابقات در دل طبیعت همواره با چالش‌های جوی و ... روبرو هستند و زمین خوردن و مصدومیت جزو لاینفک این رشته است. طراحی پیست هم به گفته کارشناسان در حد و اندازه مسیر مسابقات قهرمانی آسیا بود هرچند بارندگی شرایط رقابت را سخت‌تر کرده بود. 

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری در واکنش به کناره‌گیری فرانک پرتوآذر از حضور در مسابقات داخلی، خاطرنشان کرد: از یک سو باتوجه به این که در بخش بانوان کوهستان با محدودیت تعداد ورزشکار مواجه هستیم و از سوی دیگر به دلیل فاصله زیاد پرتوآذر با دیگر رقبای داخلی چه از نظر تکنیکی و چه از لحاظ تمرینی، خودش تصمیم گرفت تا با کناره‌گیری از حضور در مسابقات داخلی، فرصت بیشتری به رکابزنان جوان‌تر داده شود تا با امید و انگیزه بیشتری برای پیشرفت و ارتقای رکوردهایشان تلاش کنند. پرتوآذر ورزشکاری کاملاً حرفه‌ای و باهوش است و می‌تواند الگوی اخلاقی و ورزشی مناسبی برای سایر ورزشکاران این رشته باشد و اخذ چنین تصمیمی از سوی او نشان از توجهش به آینده رشته دوچرخه‌سواری کوهستان در ایران است. 

وفایی در پایان درباره وضعیت همکاری فدراسیون دوچرخه‌سواری با سرمربی بلژیکی، گفت: وینگز برنامه‌های تمرینی و عملکرد ۱۳ رکابزن دختر و پسری که به او معرفی شده را دوشنبه هر هفته به صورت دقیق بررسی می‌کند. عملکرد این رکابزنان هم از طریق دستگاه‌های پاورمتر به صورت دقیق در اختیار این مربی قرار می‌گیرد. باوجود آنکه هنوز یکسال از زمان همکاری فدراسیون با او نگذشته، شاهد بازخورد خوبی در عملکرد رکابزنان هستیم و هرچند برای قضاوت زود است، اما نتایج و رکورد‌های تمرینی ملی‌پوشان نشان از پیشرفت دارد. فعلاً همکاری با وینگز ادامه دارد و برنامه‌ریزی او هم برای مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی ناگویا، رقابت‌های داخل سالن آسیا و المپیک ۲۰۲۸ است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *