گفت‌وگو|

عضو کمیسیون امنیت ملی: سفر مقام‌های ایرانی به لبنان پیامی قوی به رژیم صهیونیستی بود

8:00 - 23 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۲۶۷
عضو کمیسیون امنیت ملی: سفر مقام‌های ایرانی به لبنان پیامی قوی به رژیم صهیونیستی بود
سفر وزیر امور خارجه و رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان، پیام‌های بسیاری را هم برای دولت و ملت لبنان و هم برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته است.

خبرگزاری میزانسیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه، هفته گذشته به لبنان سفر کرد و با مقام‌های ارشد این کشور دیدار و رایزنی کرد.

عراقچی همزمان با این سفر در ایکس نوشت: به همراه نمایندگان مجلس و جمعیت هلال احمر در بیروت هستم که صریحا اعلام کنیم ایران همیشه کنار مردم لبنان خواهد ایستاد.

وزیر امور خارجه در چند نوبت بر حمایت ایران از مقاومت و مردم لبنان تاکید کرد.

پس از سفر عراقچی، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روز شنبه برای گفت‌وگو با مقام‌های لبنان و اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی مردم این کشور مقابل جنایات رژیم صهیونیستی به بیروت سفر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره هدف از سفر به بیروت گفت: در این سفر پیام رهبر انقلاب، ملت ایران و رئیس‌جمهور کشورمان را به مردم لبنان خواهیم رساند که در این شرایط سخت و مثل همیشه کنار ملت لبنان، دولت لبنان و مقاومت هستیم.

قالیباف همچنین در جریان سفر یک‌روزه خود به لبنان با حضور در منطقه البسطه بیروت، از مناطق مسکونی که ۴۸ ساعت پیش از سفر، ازسوی رژیم صهیونیستی بمباران و تخریب شده بود، بازدید کرد.

سفر عراقچی به بیروت؛ تاکید بر عدم جدایی دیپلماسی از میدان

درهمین رابطه ابوالفضل ظهره‌وند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به سفر وزیر امور خارجه به لبنان، گفت: سفر عراقچی به بیروت گامی در عملی کردن عدم جدایی دیپلماسی از میدان بود و وزیر خارجه دیپلماسی را در میدان به نمایش گذاشت.

نماینده مجلس با اشاره به اینکه این سفر هم برای دولت و هم برای مردم لبنان پیام داشت، بیان کرد: سفر عراقچی همزمان این گزاره را داد که ما در کنار مردم لبنان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه سفر وزیر امور خارجه به بیروت تبلیغات سوئی را که علیه ایران صورت می‌گرفت عملا خنثی کرد، بیان کرد: این دیپلماسی در میدان است.

سفر قالیباف؛ تکمیل‌کننده سفر عراقچی به بیروت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین سفر رئیس مجلس را به لبنان تکمیل‌کننده سفر وزیر امور خارجه به این کشور توصیف کرد و گفت: تکمیل این دیپلماسی در میدان را در سفر آقای قالیباف به لبنان شاهد بودیم که یک گام جلوتر رفتند و همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، وی شخصا هواپیما را هدایت می‌کند و همان پیام قبل را می‌رساند که ما تمام‌قد پشت ملت و دولت لبنان هستیم.

ظهره‌وند با تاکید بر اینکه سفر‌های اخیر پیامی را برای رژیم صهیونیستی نیز به همراه داشت، بیان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور خود در اماکنی که هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفته، در واقع این موضع را بیان می‌کند که ما برای نبرد آماده هستیم و حضور داریم.

به گفته وی، این سفر و حضور در مناطق بمباران‌شده، گزاره بسیار مهمی بود که به طرف صهیونیستی داده شد که ایران را تهدید به حمله می‌کند، بنابراین سفر رئیس مجلس حاوی پیام قوی به طرف اسرائیلی، به فلسطین به دولت و ملت لبنان و به کشور‌های عربی بود.

اجلاس اتحادیه بین‌المجالس و پیام ایران

ظهره‌وند در ادامه با اشاره به حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس (IPU) در ژنو، بیان کرد: در این اجلاس رؤسای مجالس ۱۸۰ کشور حضور داشته و قطعا سفر هیئت ایرانی واجد پیام‌های قوی است؛ هم در حوزه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و هم اینکه باید به این روند ضدبشری پایان داده شود.

اهمیت کمک‌ها به مردم لبنان در شرایط کنونی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به کمک‌های بهداشتی و امدادی به لبنان، گفت: در حال حاضر مردم لبنان در برابر حملات هوایی رژیم صهیونیستی بی‌دفاع هستند و باید برای آن‌ها پوشش دفاعی تامین شود.

هدف قرار دادن بیمارستان هلال احمر؛ افشا‌کننده ماهیت رژیم صهیونیستی

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدف قرار دادن بیمارستان صحرایی هلال احمر از سوی رژیم صهونیستی و همچنین حمله به زیرساخت‌های پزشکی و بهداشتی غزه، اظهار کرد: این قبیل اقدام‌ها ماهیت رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان تصریح کرد: اینگونه اقدام‌ها نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها بازی صفر و یک را پیش می‌برند، یعنی بودن آن‌ها در نبود دیگران است؛ این‌ها خوی تجاوزکارانه و توسعه‌‎طلبانه خود را نشان می‌دهند و این درسی است برای مقاومت، ملت‌های عرب و تمامی جهان اسلام که باید تکلیف خود را با این رژیم یکسره کنند و این نکته خروجی مواضع ضدانسانی رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران لبنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *