پیشرفت ۴۸ درصدی طرح‌های حیاتی انتقال و فوق توزیع برای عبور از اوج بار ۱۴۰۴

14:49 - 22 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۲۵۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
پیشرفت ۴۸ درصدی طرح‌های حیاتی انتقال و فوق توزیع برای عبور از اوج بار ۱۴۰۴
عملیات اجرایی ۱۵۵ طرح حیاتی شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور برای عبور از اوج بار ۱۴۰۴ با ۴۸ درصد پیشرفت در حال اجرا است.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت نیرو ، ۱۵۵ طرح حیاتی بخش انتقال و فوق توزیع برق با ۴۸ درصد پیشرفت برای عبور از اوج بار ۱۴۰۴ در حال اجراست که در مجموع ۱۸۷۱ کیلومتر خط،۱۰ هزار و ۵۷۳ مگاولت آمپر پست و ۱۹ طرح بهبود را شامل می‌شود.

دفتر فن آوری اطلاعات، آمار و امنیت فضای مجازی توانیر طی گزارشی طول خطوط انتقال ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت پیش بینی شده برای اوج بار ۱۴۰۴ را به ترتیب ۸۳۶ و ۲۹۰ کیلومتر و طول خطوط فوق توزیع (۶۳ و۶۴) و ۱۳۲ کیلوولت را به ترتیب ۴۸۱ و ۲۶۴ کیلومتر مدار خط عنوان کرده است.

بر این اساس ظرفیت پیش بینی شده جهت توسعه پست‌های ۱۳۲،۲۳۰،۴۰۰ و (۶۳ و۶۴) کیلوولت به ترتیب ۴۱۴۵، ۳۴۴۰، ۱۸۰۰ و ۱۱۸۸ مگاولت آمپر است که در مجموع ۱۵۵ طرح با بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۴۸ درصد پیشرفت در ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای در حال اجراست. 

این گزارش می‌افزاید: از ۷۷ طرح حیاتی فوق توزیع و انتقال برای اوج بار ۱۴۰۳ تعداد ۶۳ طرح تکمیل و برقدار شد و ۱۰ طرح نیز با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت در حال اتمام است که در مجموع از اجرای ۸۳ درصد برنامه‌های حیاتی اوج بار امسال حکایت دارد و ۲۵ طرح خط به طول ۱۲۹۴ کیلومتر، ۴۵ طرح پست با ۷۶۰۵ مگاولت آمپر ظرفیت و ۷ طرح بهبود شبکه را در مجموع شامل می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزارت نیرو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *