پرداخت ۹۸ هزار میلیارد تومان برای رفاه مردم و آبادانی کشور در شش ماهه اول امسال

14:27 - 22 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۲۵۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
پرداخت ۹۸ هزار میلیارد تومان برای رفاه مردم و آبادانی کشور در شش ماهه اول امسال
سازمان امور مالیاتی کشور، جزئیاتی از آمار پرداختی‏‌های خود در قالب مالیات بر ارزش افزوده به حوزه‌های سلامت و رفاه مردم و همچنین توسعه و آبادانی شهر‌ها و روستا‌های کشور ارایه داده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش رسانه مالیاتی ایران، بر اساس جدیدترین گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، در شش ماهه اول سال‏جاری بالغ بر ۵۱۲ هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که بیش از ۹۸ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده و در قالب سلامت و عوارض به دستگاه‏ها و نهاد‌های مربوطه جهت سلامت مردم و توسعه و آبادانی کشور پرداخت شده است.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور، در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ درمجموع بیش از ۷۳ هزار ۷۶۲ میلیارد تومان برای توسعه و آبادانی کشور به حساب شهرداری ‏ها، دهیاری ‏ها، فرمانداری‏‌ها و ادارات کل امور عشایر پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۵۲ هزارو ۴۹۸ میلیارد تومان) رشد ۴۱ درصدی داشته است.

همچنین در این بازه زمانی، بیش از ۲۲ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان نیز در قالب سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۳ هزار و ۸۳ میلیارد تومان) ۷۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

افزون بر موارد یادشده، در شش ماهه اول سال جاری از محل مالیات بر ارزش افزوده در مجموع بیش از دو هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان در قالب سهم ۲۷ صدم درصد توسعه ورزش‏های همگانی به حساب وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش اختصاص یافته است که بیانگر رشد ۲۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته (یک هزار و ۸۰۴ میلیارد تومان) است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *