چمران: تراموای خریداری شده، یک اتوبوس برقی سه کابینه است

10:20 - 22 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۱۶۴
چمران: تراموای خریداری شده، یک اتوبوس برقی سه کابینه است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بارگیری اتوبوس سه‌ کابینه از چین به سمت تهران خبر داد و گفت: تراموای خریداری شده، یک اتوبوس برقی سه‌ کابینه است که شبیه به ترامواست؛ لذا پدیده جدید و تازه‌ای نیست.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورا در حاشیه دویست و هفتادمین جلسه شورا در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به سؤالی پیرامون موضوع تراموای خریداری شده، توضیح داد: در خصوص تراموا گفته می‌شود بارگیری شده و در راه است. اما در واقع تراموا نیست؛ یک اتوبوس برقی سه کابینه است که شبیه به ترامواست؛ لذا پدیده جدید و تازه‌ای نیست.

چمران ادامه داد: باید بگوییم که اولاً ما خریداری نکرده و موافق خریدش هم نیستیم. اما منتظر هستیم تا اولین مورد خریداری شده برسد، اگر خوب و مناسب بود، تعداد بیشتری خریداری شود، اما اگر رضایت نداشتیم باز گردانده خواهد شد.

چمران در ادامه در ارتباط با نحوه فعالیت شاتل تاکسی نیز بیان کرد: هنوز اطلاع دقیقی از روند کار شاتل تاکسی نداریم و گزارشی دریافت نشده است. اما پیشنهاد شد کمیته یا کارگروهی جهت پیگیری این موضوع تشکیل شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شاتل تاکسی هم همان تاکسی اینترنتی است، با تاکید بر اینکه ون نمی‌تواند تاکسی باشد، اظهار داشت: ون نمی‌توان نانسی باشد مگر نه در مکان‌های مانند فرودگاه‌ها که تعداد مسافران زیاد است و سخت می‌تواند همزمان هم تاکسی باید هم ون. در کشورهایی، چون سوریه و لبنان، خودروی پراید به دلیل مصرف سوخت کم و وزن پایین می‌تواند نقش تاکسی را داشته باشد و استقبال خوبی به دلیل ظاهر کوچکش از آن به عمل آمده است. اما زمانی که تبدیل به ون شده و تعداد مسافران مثلاً به ۱۱ نفر برسد؛ تنظیم مسافر با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس شورا در ارتباط با موضوع طرح ترافیک نیز بیان داشت: هنوز گزارشی به دست ما نرسیده و همچنان مسئولان مشغول بررسی طرح هستند.

چمران در ادامه در پاسخ به این پرسشی پیرامون تبدیل منزل شهید رئیسی به موزه و کسب موافقت خانواده وی، گفت: در ارتباط با موافقت خانواده شهید رئیسی، اطلاعی نداریم و اتفاقاً سؤال ما هم هست چرا که هنوز خانواده او در این خانه سکونت دارند.

وی در پایان در ارتباط با نصب تابلو روزشمار برای افتتاح طرح‌ها نیز اظهار داشت: اگر بتوانند این اقدام را انجام دهند؛ بسیار خوب است و قرار است که در اسرع وقت از این طرح بازدید شود که منتظر یک فرصت مناسب هستیم. مقرر شده این مکان همان خانه شهر باشد تا جلسات و نشست‌ها در آنجا برگزار شود و در برخی موارد کار موزه را نیز انجام دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *