احیا و جلوگیری از ورشکستگی ۳۱۵ واحد تولیدی با حمایت‌های قضایی در استان گلستان

12:02 - 22 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۱۶۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
احیا و جلوگیری از ورشکستگی ۳۱۵ واحد تولیدی با حمایت‌های قضایی در استان گلستان
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با حمایت‌های قضایی از توقف تولید ۳۱۵ واحد تولیدی در سه سال گذشته جلوگیری شد.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان که با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد، گفت: برای حمایت از واحد‌های تولیدی علاوه بر بازدید از همه شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی استان، نشست‌های مشترک با تولیدکنندگان نیز برای کمک به حل مشکلات آنان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری گلستان  با بیان این که امروز دستگاه قضایی عملا به پناهگاهی برای واحد‌های تولیدی تبدیل شده است، افزود: در سه سال اخیر توانستیم ۲۱۷ واحد تعطیل را احیا و از تعطیلی ۹۸ واحد جلوگیری کنیم که در نتیجه آن در مجموع ۳۱۵ واحد دارای مشکل را سرپا نگه داشتیم و ۸ هزار شغل را حفظ کردیم.

وی گفت: با حمایت‌هایی که صورت گرفته دادگستری استان جزو سه استان برتر کشور در حمایت واحد‌های تولیدی هستیم. در کنار حمایت از بخش تولید، موضوع معوقات بانکی را هم دنبال می‌کنیم که فقط در یک مورد ۳۵ میلیون دلار مربوط به تعهدات ارزی پرونده تشکیل دادیم.

آسیابی گفت: کمیته وصول مطالبات بانکی در دادسرای استان راه اندازی شد و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان معوقات بانکی به چرخه بانکی بازگشته است. ۴۰۰ فقره سند تفکیکی برای واحد‌های تولیدی را اخذ کردیم.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *