جزئیات حمله موشکی رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی هلال‌ احمر در مرز سوریه و لبنان

9:02 - 21 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۹۴۳
جزئیات حمله موشکی رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی هلال‌ احمر در مرز سوریه و لبنان
رئیس جمعیت هلال‌احمر در تشریح جزئیات حمله موشکی رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی هلال‌احمر در مرز سوریه و لبنان گفت: اقلام امدادى، زیستى، دارویى و آمبولانس‌های مستقر در این بیمارستان در آتش سوخت، اما تلاش‌ها برای خدمت به آوارگان جنگی ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر در گفت وگوی زنده شبکه خبر گفت: بیمارستان هلال‌احمر در مرز سوریه و لبنان یک بیمارستان کامل بود که مورد حمله و بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفت، ولی خوشبختانه هنوز بیماری در این بیمارستان پذیرش نشده بود.

وی افزود: مجددا یک بیمارستان دیگر را برای کمک به جنگ زدگان لبنان برپا می‌کنیم و به خدمات خود به مردم جنگ زده لبنان ادامه می‌دهیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: اقلام دارویی و غذایی و زیستی در حجم بالا در این بیمارستان وجود داشت که برای استفاده مجروحین و آوارگان فراهم شده بود که تمام آن‌ها به طور کامل از بین رفتند. حتی آمبولانس‌های هلال احمر مستقر در این بیمارستان در آتش سوختند.

کولیوند بیان کرد: این اقدام یک جنایت علیه حقوق بشر بود چرا که مراکز درمانی حتی در شرایط جنگی مصون از حمله هستند.

وی با بیان اینکه ساختمان یک بیمارستان دیگر که در ۴۰ کیلومتری این بیمارستان صحرایی و تخلیه است را تحویل گرفته‌ایم و در حال تجهیز این بیمارستان هستیم گفت: هلال احمر کار بشردوستانه و کمک به جنگ زدگان را تعطیل نمی‌کند.

کولیوند افزود: بیش از ۸ هزار نفر از متخصصین تاکنون برای اعزام به لبنان ثبت نام کرده‌اند و ساماندی و سازماندهی‌‍‌ها برای اعزام انجام شده و بر اساس نیاز این متخصصین را اعزام می‌کنم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: کمک‌های مردمی نقدی و غیر نقدی نیز خیلی سریع از طریق کریدور‌های امن هوایی، زمینی و دریایی به لبنان ارسال خواهد شد.

وی درباره مهمترین اقلام مورد نیاز جنگ زدگان لبنان گفت: به جز کمک‌های نقدی، اقلام غیر نقدی مثل کنسروجات و اقلام زیستی مثل وسایل پخت و پز که برای زیست انسانی ضرورت دارد مورد نیاز مردم جنگ زده لبنان است.

کولیوند در ادامه بیان کرد: درخواست امدادگران هلال‌احمر برای اعزام به لبنان و امدادرسانی به مردم فوق‌العاده زیاد است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *