بازدید رئیس کل دادگستری مازندران از سه پروژه عمرانی

18:28 - 20 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۹۱۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بازدید رئیس کل دادگستری مازندران از سه پروژه عمرانی
رئیس کل دادگستری مازندران در راستای پیگیری مطالبات مردم، از سه پروژه عمرانی استان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری مازندران در راستای پیگیری مطالبات مردمی و حفظ حقوق عامه، وضعیت ۳ پروژه عمرانی در استان را مورد بازدید و بررسی قرار داد.

 عباس پوریانی ابتدا از وضعیت آسفالت خیابان شهید صادق پور جویبار بازدید کرد.

ماه گذشته بود که رئیس کل دادگستری مازندران با تعیین ضرب الاجل یک ماهه، به مدیرعامل آب و فاضلاب استان دستور داد اقدامات لازم را در خصوص تکمیل پروژه فاضلاب شهری در جویبار و حل مشکلات پیش آمده برای عبور و مرور مردم انجام دهد.

پیش از این، علیرغم گذشت بیش از ۶ ماه از تکمیل طرح، به دلیل اختلاف بین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان در رابطه با آسفالت خیابان فوق‌الذکر، عابرین و وسایل نقلیه با مشکلات متعددی روبرو بوده و عدم اجرای کامل پروژه آسفالت، بروز خسارت به وسایل نقلیه و ضرر و زیان به مردم را موجب شده بود.

شهریورماه امسال رئیس کل دادگستری مازندران طی گفتگو با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران، مقرر کرد طی مدت یک ماه، نسبت به اجرای کامل پروژه آسفالت این خیابان ۱۲۰۰ متری اقدام شود.

 با اتمام مهلت تعیین شده، رئیس کل و مسئولان قضایی استان بار دیگر در محل پروژه حاضر شدند و پروژه زیرسازی و آسفالت کامل خیابان شهید سردار صادقی جویبار با حضور مسئولین به طور کامل افتتاح و به بهره برداری رسید.

رئیس کل دادگستری مازندران در این آیین از زحمات دست اندرکاران پروژه تقدیر کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که دادگستری به آن ورود می‌کند، پیگیری مشکلات مردم در راستای حفظ حقوق عامه است.

پوریانی افزود: در شهرستان جویبار هم با توجه به خاکی بودن خیابان مذکور و ایجاد مشکلات متعدد برای مردم، دادگستری به عنوان مدعی العموم به مساله ورود کرده و به لطف خداوند متعال و تلاش مسئولین اجرایی مشکل مرتفع شد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: پیگیری و رفع مشکلات مردم وظیفه و تکلیف ما و همه دستگاه‌های اجرایی است و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

پوریانی در ادامه از پل دسترسی فرح آباد به گهرباران بازدید کرد.

تیرماه امسال بود که رئیس کل دادگستری مازندران پس از تعیین ضرب‌الاجل ۱۰روزه برای تعیین تکلیف و حل مشکلات پل فرح‌آباد، ضمن بازدید و حضور میدانی در منطقه، دستور بازگشایی کامل پل را جهت تسهیل در عبور و مرور و حل مشکلات مردم صادر کرده بود.

در سال گذشته، پل فرح آباد علیرغم صرف هزینه‌های فراوان، با وجود نواقص مختلف افتتاح و به دلیل برخی مشکلات، راه ارتباطی این پل مجدداً مسدود شده بود که مشکلات متعدد و نارضایتی مردم منطقه را در پی داشت.

در این راستا رئیس دستگاه قضایی استان برای رفع نواقص موجود ضرب الاجل ۱۰ روزه تعیین و طی آن دستگاه‌های ذیربط مکلف شدند نسبت به حل مشکلاتی از جمله جابجایی ساختمان نگهبانی و لوله گاز همچنین نصب علائم رانندگی اقدام کنند که با دستورات صادره از سوی دستگاه قضایی این موارد انجام و با حضور مسئولین ارشد قضایی استان در منطقه، نسبت به افتتاح و بازگشایی کامل پل مذکور اقدام شد.

رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از وضعیت پل دسترسی فرح آباد گهرباران گفت: علیرغم نصب تابلو‌های ایمنی و قانون ممنوعیت عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین، متاسفانه هنوز شاهد بروز این تخلفات و رفت و آمد کامیون و سایر وسایل نقلیه سنگین در این جاده هستیم که نقش پلیس در مقابله با این تخلف، بسیار مهم و اساسی است و باید اقدامات بازدارنده در این خصوص صورت گیرد.

پوریانی افزود: صیانت از پل و جاده‌ها وظیفه اداره کل راهداری است و بر این اساس، پل مذکور باید از سوی اداره کل راه و شهرسازی در اختیار اداره کل راهداری مازندران قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه از مسیر مواصلاتی رستمکلا به بندر امیرآباد نیز بازدید و ضمن بررسی وضعیت موجود، دستورات لازم را برای حل مشکلات مربوطه صادر کرد.

وجود تقاطع غیر همسطح ریل راه آهن در این منطقه، منجر به توقف عملیات عمرانی شده که در بازدید رئیس کل دادگستری مازندران مقرر شد فعلاً جهت تسریع و تسهیل این امر، با حضور سوزن بان اقدامات عمرانی توسط بندر امیرآباد صورت گیرد تا ان شاء الله در آینده از طریق اعتبارات ملی، اقدامات اساسی لازم در این خصوص انجام شود.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *