گزارش|

سرد، بی‌روح و کسل‌کننده؛ نمایش مدعیان گروه اول

0:25 - 20 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۸۳۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرد، بی‌روح و کسل‌کننده؛ نمایش مدعیان گروه اول
دیدار تیم‌های مدعی ایران و ازبکستان از گروه اول مرحله سوم مقدماتی جام جهانی با نمایش ناامیدکننده از دو تیم همراه بود.

خبرگزاری میزان - تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در حالی در سومین هفته از مرحله سوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به مصاف هم رفتند که هر دو تیم با پیروزی در ۲ دیدار قبلی خود ۶ امتیازی و صدرنشین بودند.

در حالی‌که با توجه به کیفیت دو تیم و مدعی بودن برای صعود انتظار نمایش درخشان‌تری می‌رفت، اما بازی کیفیت بسیار نازلی داشت و به هیچ عنوان نتوانست انتظارات منتقدان و کارشناسان را برآورده کند، به طوری که هواداران ازبکستانی در پایان مسابقه نسبت به عملکرد تیمشان انتقاد کردند.

شاید این تساوی و کسب یک امتیاز خارج از خانه به خصوص با حدود یک نیمه ۱۰ نفره بازی کردن نتیجه بدی برای قلعه‌نویی و شاگردانش نباشد، اما روند بازی تیم ملی به گونه‌ای بود که نتوانست انتظارات منتقدان و هواداران داخلی را برآورده کند.

 

سرد، بی‌روح و کسل‌کننده؛ نمایش مدعیان گروه اول

 

 

نیمه اول تقابل ایران و ازبکستان در سردترین حالت ممکن به اتمام رسید. بازی بیشتر درگیرانه دنبال شد و موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشد. در مجموع به جز دو صحنه سرنگونی ازبک‌ها در محوطه جریمه ایران، اتفاق قابل توجه دیگری در بازی رخ نداد.

با توجه به ترکیب اولیه و سبک بازی شاگردان قلعه‌نویی کاملاً طبیعی بود که ایران نتواند خلق موقعیت داشته باشد چرا که هیچ بازیکنی که خلاق و دارای ویژگی بازیسازی باشد، در ترکیب ایران حضور نداشت.

هیچ‌یک از دو تیم برنامه خاصی برای ارائه نداشتند و بازی در نیمه اول کاملاً سرد و پراشتباه بود.

تنها نکته مثبت ایران در نیمه اول دفاع مطلوب تیمی و جلوگیری از انتقال توپ‌های ازبکستان بود که شاگردان قلعه‌نویی با کم کردن فاصله خطوط به خوبی فضا‌ها را بستند و ازبک‌ها مجبور به لو دادن توپ می‌شدند.

 

سرد، بی‌روح و کسل‌کننده؛ نمایش مدعیان گروه اول

 

 

در حالی‌که انتظار می‌رفت شرایط در نیمه دوم تغییر کند، اما این توقع هم بی‌جا بود، به‌خصوص اینکه در دقیقه ۵۵ در اثر بی‌احتیاطی صالح حردانی ایران ۱۰ نفره شد تا انتظارات بیجا باشد.

در نیمه دوم هم همان روند نیمه اول ادامه پیدا کرد. به طوری‌که حتی ازبک‌ها هم برنامه‌ای برای پیروزی در این دیدار نداشتند هرچند تیم ملی ایران هم قبل و بعد از ۱۰ نفره شده بسیار بد بود و هیچ طرح و برنامه‌ای برای این مسابقه نداشت که ارائه دهد، اما بعد از اخراج حردانی به مراتب موقعیت‌های بهتری داشت و حتی شانس پیروزی در این مسابقه را بدست آورد، اما در نهایت با همان یک امتیاز تاشکند را ترک کرد.

شاگردان قلعه‌نویی کلاً بازی را بد شروع کردند و ادامه دادند و حتی در انتقال توپ ساده و پاس‌های عرضی هم موفق نبودند و در حفظ توپ ناامید عمل می‌کردند.

ایران با این نمایش و شرایط بازی که از خود نشان داد اگر برابر تیمی با تاکتیک و با برنامه قرار می‌گرفت شاید نتیجه به مراتب بدتری رخ می‌داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *