وعده شهردار تهران به معلولان؛ رایگان بودن استفاده از اماکن ورزشی را پیگیری می‌کنم

11:34 - 18 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۵۶۷
وعده شهردار تهران به معلولان؛ رایگان بودن استفاده از اماکن ورزشی را پیگیری می‌کنم
شهردار تهران ضمن اشاره به اینکه رایگان بودن استفاده از اماکن ورزشی را پیگیری می‌کنم، گفت: بزرگ‌ترین موضوعی که می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند، برقی سازی وسایل حمل و نقل عمومی تهران است.

خبرگزاری میزان -  علیرضا زاکانی، شهردار تهران امروز ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره نماز جمعه اخیر که به امامت رهبر انقلاب برگزار شد، گفت: در درجه اول این کار بزرگ که به لطف الهی انجام شد را تبریک می‌گویم. این اقدام حرکت بسیار روشنی در سیر دفاع از مقاومت، عزت‌طلبی و استقلال ایران و همچنین عظمت رهبر انقلاب و مردم است. ما بالاترین ظرفیت را برای انجام این کار اختصاص دادیم، اما معابری که به مترو ختم می‌شود و همچنین درب‌هایی که در مصلی وجود دارد باید به نوعی بازبینی شود.

وی ضمن اشاره به اینکه این مراسم باید الگویی باشد تا طرح‌های امنیتی و طرح‌های خدماتی مانع یکدیگر نشود، ادامه داد: هنگامی که از مترو مصلی بالا می‌آییم بلافاصله پشت سر مردم قرار می‌گیریم و اشکال از اطراف مصلی و درب‌های مترو است و ربطی به مترو ندارد و مشکل فیزیک آنجاست که باید رفع شود. ما فهرستی از این مشکلات ایجاد کردیم تا در اختیار متصدیان قرار دهیم چرا که ما متصدی مصلی نیستیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوال میزان در مورد عدم اجرای درست قانون رایگان بودن اماکن ورزشی برای افراد دارای معلولیت بیان کرد: همه وجودمان برای معلولان است و این مسئله را پیگیری می‌کنم.

زاکانی در مورد اقدام‌های شهرداری برای مقابله با آلودگی هوا توضیح داد: بزرگ‌ترین موضوعی که می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند، برقی سازی وسایل حمل و نقل عمومی تهران است. امیدواریم بتوانیم با برقی سازی وسایل حمل و نقل عمومی این معادله را که امروز  در تهران ۳۴ درصد از حمل و نقل عمومی و ۶۶ درصد از حمل و نقل شخصی استفاده می‌شود را حداقل بر عکس کنیم. ما ظرفیت‌های بزرگی را برای این کار اختصاص کنیم.

وی گفت: خرید خانه شهید رئیسی در دستور کار است و کارهایش در حال انجام شدن است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *