تشریح جزئیات برنامه‌های هفته ملی کودک در پایتخت

10:49 - 18 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۵۶۲
تشریح جزئیات برنامه‌های هفته ملی کودک در پایتخت
مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران جزئیات برنامه‌های هفته ملی کودک را تشریح کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، مهدی امیری، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه بنا بر مصوبه شهر دوستدار کودک و برنامه عملیاتی آن، اداره کل آموزش‌های شهروندی به عنوان دبیرخانه اجرایی شهر دوستدار کودک انتخاب شد، ویژه‌برنامه‌های مختلفی در طی سال در سطح مناطق ۲۲گانه توسط ادارات آموزش‌های شهروندی با همکاری سایر واحد‌های شهرداری تهران انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هفته ملی کودک (چهاردهم تا بیستم مهرماه) فرصت بسیار مناسبی است که بتوانیم برنامه‌هایی را برای کودکان شهر تهران طراحی کنیم، گفت: ویژه برنامه‌هایی را در نظر گرفتیم که در این ایام سال به صورت خاص برای استفاده شهروندان ارائه می‌شوند.

امیری با بیان اینکه پویش سلام به آینده را به عنوان پویش سراسری در شهرداری تهران در نظر گرفتیم، بیان داشت: با توجه به اینکه بازی و شادی حق تمام کودکان است، طرح‌های مختلفی را ذیل پویش سلام به آینده به عنوان جلوه‌های ویژه بصری تهیه کردیم که در سطح فضای مجازی و سطح شهر تهران به معرض نمایش در خواهند آمد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار پویش سلام به آینده، تعدادی ویژه برنامه در نظر گرفتیم که به صورت فرا منطقه‌ای اجرا می‌شوند، اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه ما برنامه جشنواره شهر کودکی است که در بوستان لاله شهر تهران با همکاری شهرداری منطقه ۶ در دست اجراست. بوستان لاله را از این جهت در نظر گرفتیم که مرکزیت دارد. ضمن اینکه دسترسی مترو هم دارد.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی با اشاره به اینکه در جشنواره بوستان لاله که اسم آن را شهر کودکی گذاشتیم؛ کودکان به همراه خانواده خود می‌توانند از خدمات استفاده کنند، بیان کرد: در این جشنواره که از روز چهاردهم راه‌اندازی شده و تا روز جمعه بیستم مهرماه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ اجرا می‌شود، بالغ بر ۸۰ غرفه برپا شده است که در حوزه‌های بازی، سرگرمی، هنری، تفریحی، آموزشی، سلامت و مشاوره به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: در کنار غرفه‌های جشنواره شهر کودکی، میدانگاه ورزشی در نظر گرفتیم که کودکان در آن می‌توانند به همراه خانواده خود از خدمات ورزشی استفاده کنند.

امیری در ادامه درخصوص سایر برنامه‌های هفته ملی کودک مطرح کرد: سینما کودک را نیز فعال کردیم که در آن فیلم‌های حوزه کودک را در دو سانس قبل از اذان و پس از اذان برای کودکان به نمایش خواهیم گذاشت. همچنین ویژه برنامه‌ای با همکاری شبکه پویا از ساعت ۱۸ تا ۱۹ به صورت مستقیم از پارک لاله در شبکه پویا پخش می‌شود که این برنامه، از محل پارک لاله روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: در سطح مناطق نیز ویژه برنامه‌هایی را در نظر گرفتیم. جشن‌های مختلف کودکانه هم در سطح مناطق ۲۲گانه در این ایام برگزار می‌شوند.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی افزود: برنامه‌های بازی‌های کودک را با همکاری حوزه هنری کودک و نوجوان در سطح مناطق ۲۲گانه اجرا می‌کنیم تا فضایی شاد و مفرح را برای کودکان در فضا‌های عمومی شهر تهران ایجاد کنیم. اردو‌های مختلفی را نیز با عنوان «شهر در دست کودکان» برای کودکان تهرانی برگزار می‌کنیم.

ارائه تخفیف‌های ویژه برای بازدید از اماکن دیدنی شهر تهران در برنامه «مثبت کودکی»

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی برخی از بخش‌های شهرداری تهران، ویژه برنامه‌ای با عنوان مثبت کودکی را اجرا خواهیم کرد، اظهار کرد: در این ویژه برنامه، تخفیف‌های ویژه‌ای برای بازدید از اماکن دیدنی شهر تهران تعریف شده است. به عنوان مثال بازدید از برج میلاد در روز هجدهم و نوزدهم مهرماه (امروز و فردا) برای کودکان زیر دوازده سال رایگان است.

امیری افزود: بازدید از باغ موزه دارآباد برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان است. بازدید از باغ پرندگان نیز با تخفیف ۵۰ درصد در روز نوزدهم و بیستم مهرماه اجرا خواهد شد. موزه هفت چنار رایگان خواهد بود. خانه سیمین و جلال هم برای کودکان و خانواده‌های شان رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: در کنار این برنامه‌ها تعدادی برنامه آموزشی نیز ویژه والدین در نظر گرفتیم که در سطح مناطق ۲۲گانه اجرا می‌شوند.

اجرای برنامه‌ها با رویکرد خانواده‌محور

مدیرکل آموزش‌های شهروندی در پایان خاطرنشان کرد: سعی کردیم که بتوانیم در طول این هفته خدمات ویژه‌ای را برای کودکان شهر در نظر بگیریم و فضای شادی را برای آن‌ها ایجاد کنیم. نگاه ما این است که کودکان در کنار خانواده دیده شوند و از این رو برنامه‌هایی را که در نظر می‌گیریم، قابل استفاده برای کودکان و خانواده‌هاست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *