دستورات دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برای حل مشکلات پتروشیمی گچساران

9:33 - 18 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۵۲۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دستورات دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برای حل مشکلات پتروشیمی گچساران
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد برای حل مشکلات پتروشیمی گچساران دستوراتی را صادر کرد.

خبرگزاری میزان- سید وحید موسویان با اشاره به مشکلات پتروشیمی گچساران با یک هزار و ۲۵۰ نفر کارگر گفت: حل مشکلات این پتروشیمی از نظر اقتصادی برای استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

موسویان تصریح کرد:به منظور حفظ منابع مالی و جلوگیری از ضرر ماهانه این پتروشیمی که حدود یک هزار تا ۲ هزار میلیارد تومان در ماه برآورد شده است، دستوراتی صادر شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم ثبت تولیدات شرکت در سامانه جامع تجارت این تولیدات قاچاق محسوب شده‌اند، گفت:برای حل مشکلات شرکت و پرداخت بدهی‌ها و تسهیلات دریافتی، پرداخت حقوق کارگران، رعایت مسائل زیست محیطی و جلوگیری از ورشکستگی شرکت به متولیان مربوط به هر مشکل دستور داده شد تا اقدامات لازم را جهت رشد اقتصادی استان انجام دهند.

موسویان خاطرنشان کرد:مدیرعامل شرکت پتروشیمی متعهد شده است برای حل مشکلات و تکمیل تمام مسائل و موارد خواسته شده‌ زیست محیطی ظرف یک سال آینده با نظارت دادستانی مرکز استان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اقدام لازم را انجام دهد.

دادستان مرکز استان عنوان کرد: مقرر شده اداره کل صنعت معدن و تجارت به قید فوریت نسبت به صدور پروانه بهره‌برداری ظرف ۱۰ روز اقدام کند و دادستانی مرکز استان بر روند حل مسائل زیست محیطی نظارت لازم را خواهد داشت.

وی بیان داشت:همچنین دستور داده شد شرکت پتروشیمی حساب‌های خود را به بانک‌های استان انتقال دهد تا باعث تقویت منابع بانکی استان شود.

دادستان مرکز استان گفت: مدیر عامل مجموعه پتروشیمی متعهد شده است به منظور افزایش تراز صادراتی استان و استفاده از منافع و مزایای آن با پیگیری از اتاق بازرگانی تهران، کارت بازرگانی شرکت پتروشیمی را به اتاق بازرگانی استان انتقال دهند.

موسویانگفت:همچنین مقرر شده است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص امکان تزریق کامل محصول تولیدی پتروشیمی گچساران به خط اتیلن غرب، مکاتبات و اقدامات لازم را جهت بازاریابی و فروش محصول تولید شده انجام دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *