توزیع منابع مالی برای پرداخت معوقات پرستاران بررسی شد

18:33 - 17 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۴۸۶
توزیع منابع مالی برای پرداخت معوقات پرستاران بررسی شد
مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح دو جلسه اخیر شورای معاونان وزارت بهداشت پرداخت و گفت: در این دو نشست مشکلات جامعه خدوم پرستاری به تفصیل مطرح و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

خبرگزاری میزان - خسرو صادق‌نیت در تشریح تصمیم‌های شورای معاونان وزارت بهداشت برای بهبود وضعیت پرستاران و کادر درمان، گفت: در دو جلسه اخیر شورای معاونان وزارت بهداشت مهمترین مشکلات جامعه پرستاری مطرح و راهکار‌های حل آن‌ها بررسی شد. از مهمترین مشکلات پرستاران عزیز، توزیع منابع مالی جهت پرداخت معوقات به آن‌ها بود که عملکرد دانشگاه‌ها در این زمینه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ اضافه کاری به ازای هر ساعت کار پرستاران و میزان موظف اضافه کاری مورد بررسی قرار گرفت و راهکار اصلاح این مشکل و ترمیم مبلغ به ازای هر ساعت اضافه کاری کادر درمان پس از برگزاری جلسات تخصصی با مسئولان پرستاری دانشگاه‌ها و انجمن‌های پرستاری در نامه‌ای به هیات دولت منعکس شده تا مراحل قانونی آن طی شود.

صادق نیت، ادامه داد: مشکلات حوزه درمان و حل مشکل کمبود‌های دارویی و همچنین ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه دارو به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت تا نیاز‌های صنایع دارویی به سرعت با حمایت‌های هیات دولت برطرف شود و در ماه‌های آینده شاهد کاهش کمبود اقلام دارویی در کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات مهم در این دو جلسه، ماندگاری اعضای علمی و مشکلات دانشجویان مقاطع مختلف به ویژه تخصصی و فوق تخصصی بود که راهکار‌هایی برای آن‌ها پیشنهاد شد.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *