قالیباف: دکترین نظامی ۷۰ ساله رژیم صهیونیستی به خطر افتاده است

18:58 - 16 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۲۵۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
قالیباف: دکترین نظامی ۷۰ ساله رژیم صهیونیستی به خطر افتاده است
رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی، گفت که امروز همه دکترین نظامی ۷۰ ساله رژیم صهیونیستی به خطر افتاده است.

خبرگزاری میزان - محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اولین سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» و گرامیداشت شهادت «سیدحسن نصرالله» پرچمدار جبهه مقاومت و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن درود به روح پرفتوح شهدای مقاومت به ویژه رهبران شهید جبهه مقاومت، گفت: بدون‌شک، از دست دادن این شهدای عزیز در این مقطع برای ما سخت است و جای خالی آن‌ها را با همه وجود حس می‌کنیم. وجود آن‌ها برای ما برکت، قدرت، صلابت و امنیت به همراه داشت؛ امروز عزادار و مصیبت زده آن‌ها هستیم البته آن‌ها ماندگارند و ما جا مانده‌ایم.

قالیباف ادامه داد: شک نداریم که امروز روح این شهدای عزیز همدم، حامی و همراه جبهه مقاومت است و ما در عین حال که عزادار و مصیبت‌زده آن‌ها هستیم، هرگز منفعل نخواهیم بود بلکه شجاعانه، آگاهانه و مدبرانه این مسیر را ادامه می‌دهیم هرچند که دیدیم دشمن کودک‌کش و جنایتکار چگونه ناجوانمردانه آن‌ها را ترور کرد و در صحنه رویارویی با آن‌ها باز ماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اساس، مسئول و حامی جنایات رژیم صهیونیستی را آمریکای جنایتکار دانست و افزود: ما هرگز در این مبارزه دچار خطای محاسباتی نشده و نخواهیم شد و بر اساس باور‌هایی پا به این میدان گذاشته‌ایم که امام (ره) و مقام معظم رهبری مبانی آن را مبتنی بر سنت‌های الهی پایه گذاری کردند، به گونه‌ای که، این مسیر هرگز با شکست روبرو نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این مسیر شکستی در کار ما نیست؛ چه پیروز شویم، چه به شهادت برسیم و این فرهنگ و باور ما است، عنوان کرد: بی‌شک، رهبران و فرماندهان ما در جبهه مقاومت به اوج فضیلت انسانی و مقام عظیم شهادت رسیده‌اند که مایه افتخار همه ما بوده و معامله پرسودی است که آن‌ها با خداوند متعال داشتند.
دکتر قالیباف با اشاره به کلام خداوند در قرآن مجید، بیان داشت: خداوند می‌فرماید «آیا می‌خواهید مسیر داد و ستد پرسودی به شما نشان دهم که از عذاب الهی دور باشید؛ مجاهدت کنید و به خدا و رسول خدا (ص) ایمان داشته باشید؛ با مال، نفس و جان مجاهدت کنید.» همه این‌ها اجر اخروی دارد. خداوند در ادامه می‌فرماید «در مقابل آن در آخرت برای آن‌ها بهشت برین در جوار رسول الله (ص)، اهل بیت (ع) و شهدا قرار داده شده است و پیروز و موفق خواهند بود.» همچنین خداوند بشارت داده علاوه بر اجر اخروی در زندگی دنیایی امروز هم نصر و پیروزی است و این موضوع را با گوشت، پوست و استخوان خود درک کرده‌ایم.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: بیش از ۷۰ سال از عمر این رژیم کودک‌کش و نامشروع که به دست انگلیسی‌ها، شورای امنیت و سازمان ملل شکل گرفت و اینگونه اشغالگری کرده است، می‌گذرد و همه تصور می‌کردند با گذشت زمان و تغییر نسل‌ها، آوارگی فلسطینیان، بمباران اردوگاه‌ها، تغییر فرهنگی و جمع آوری افراد دیگر در سرزمین‌های اشغالی می‌توانند موضوع فلسطین و فلسطینیان را به فراموشی بسپارند، اما در سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» همه عناصر بقایی که این رژیم جنایتکار برای خود ترسیم کرده بود و همه دکترین نظامی که طی این ۷۰ سال ترسیم کرده بود به خطر افتاده است. آن روز‌ها اسرائیل قدرت نظامی داشت و ارتش‌های عربی را زمین‌گیر و صلح نابرابر ایجاد و دولت‌های اسلامی را تسلیم قرارداد‌های ننگین می‌کرد.

وی ادامه داد:، اما امروز می‌بینیم که ملت‌ها و دولت‌هایی که به سنت‌های الهی ایمان دارند و در این مسیر گام بر می‌دارند، چگونه در مقابل این رژیم تا بن دندان مسلح که مورد حمایت بی‌چون و چرای آمریکا است و همانی که جنگ را همواره در خارج از سرزمین‌های خود می‌دانست و به ارتش خود و در حوزه پدافندی به گنبد آهنینش برای ایجاد امنیت پایدار افتخار می‌کرد ایستاده‌اند. کار آن‌ها به جایی رسیده که امروز در کرانه باختری درگیری دارند و مبارزان و مجاهدان در آنجا مبارزه کرده و حملات هوایی به آنجا کشیده شده است.

 قالیباف در ادامه با یادآوری این مطلب که صهیونیست‌ها تصور می‌کردند غزه را چند روزه فتح می‌کنند، اما با گذشت یک سال نه تنها موفق نشدند بلکه چند شب پیش را دیدید که از غزه مجدداً تل‌آویو مورد هدف قرار گرفت، عنوان کرد: صهیونیست‌ها حتی‌نتوانستند یک اسیر خود را آزاد کرده و حتی یک قدم هم نتوانستند جنوب لبنان را اشغال کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه صهیونیست‌ها امروز در محاصره جبهه مقاومت بوده و تلاش‌های مذبوحانه‌ای که ترکیبی از تکنولوژی، اطلاعات و همکاری آمریکا و ناتو است که در خدمت آن‌ها قرار گرفته شده، اما هرگز برای رژیم صهیونیستی قدرت و پایداری تولید نخواهد کرد، گفت: ما مطمئن هستیم که پیروزی از آن ما بوده و هرگز ذره‌ای از آن تردید نداریم و مطمئن هستیم که فلسفه وجودی این رژیم جنایتکار امروز برای یکایک افرادی که در آن سرزمین زندگی می‌کنند متزلزل است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز در اراضی اشغالی، ترس پایدار جایگزین امنیت پایدار شده است، گفت: بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بعد از اولین سفر خود که پس از عملیات «طوفان الاقصی» به تل‌آویو صورت گرفت گفت در جریان آن سفر دیدم، هم ستاد ارتش اسرائیل و هم دولت آن فرو ریخته است. در آن زمان اولین کاری که آمریکا کرد این بود که هدایت ارتش و دولت اسرائیل را به دست گرفت که دچار فروپاشی نشود و فروریختن این رژیم از نصرت‌های الهی و وعده الهی است. سنت‌های الهی که نه تبدیل و نه تحویل می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه همه این‌ها باور‌های جوانان، مسلمانان و آزادگان است و باور قطعی داریم که در این مسیر که راه الهی است، شکستی در کار ما نیست؛ چه پیروز شویم، چه به شهادت برسیم، خاطرنشان کرد: به تعبیر امام (ره) شهادت نیز فیض عظیمی برای ما است. ما باید همواره یاد امام (ره) و شهدا بوده و در زندگی مادی و معنوی خود مصمم به سنت‌های الهی باشیم و چنین مجالسی را مجلس ذکر و یاد شهدا بدانیم. ما نباید از این مسیر غافل شویم و همواره باید در این مسیر گام برداریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *