گفت‌وگو|

موسوی: بازیکنان ما فقط در فضای مجازی بزرگ هستند/ ۲ دهه به خاطر نداشتن زیرساخت خوب درجا زدیم

0:15 - 17 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۲۵۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
موسوی: بازیکنان ما فقط در فضای مجازی بزرگ هستند/ ۲ دهه به خاطر نداشتن زیرساخت خوب درجا زدیم
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: زیرساخت‌ها در فوتبال ایران بسیار ضعیف است و باعث شده ۱۸ سال در آسیا درجا بزنیم. نداشتن یک دلسوز در این فوتبال باعث شده به این روز بیفتیم.

علی موسوی در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل هوادار در هفته هفتم لیگ برتر، اظهار داشت: بازی خوبی از آبی پوشان دیدیم و به نظر می رسد با توجه به تغییری که در باشگاه صورت گرفته یک شوک مثبت به بازیکنان وارد شد. سبک بازی استقلال تغییر کرده و به نظرم تصمیمی که گرفته شده درست است؛ امیدوارم این روند با آمدن سهراب بختیاری‌زاده ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: برخی شوک‌ها مثبت هستند و برخی منفی! شوکی که با تغییر کادرفنی به استقلال وارد شد باعث شد تا یک تغییر و تحول بزرگ را در تیم ببینیم. این دیدار را به فال نیک می گیریم و امیدوارم آبی‌پوشان این روند را حفظ کنند. دیدار مقابل هوادار با توجه به نتایجی که این تیم در هفته‌های گذشته گرفته بود دور از انتظار نبود و تقریباً یک بازی سبک برای شاگردان بختیاری‌زاده بود. خوشبختانه این بازی را با برد پشت سر گذاشتیم و تقریباً قابل پیش‌بینی بود، اما اگر نتیجه‌ای غیر از این رخ می داد قطعاً وارد یک بحران شدیدتر می شدیم.

فوتبال ما محدود به داخل شده و در مسابقات بین‌المللی حرفی برای گفتن نداریم

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ارتباط با عملکرد بازیکنان و آینده باشگاه در ادامه رقابت‌ها، تصریح کرد: شرایط فوتبال ما متزلزل است. فوتبال ما فقط محدود به داخل می‌شود و در خارج از کشور هیچ حرفی برای گفتن نداریم. استقلال و پرسپولیس با این شرایط نمی‌توانند خودشان را در لیگ نخبگان به مراحل بالاتر برسانند. نهایت تلاش ما در فوتبال بین‌الملل این است که یک نتیجه آبرومندانه کسب کنیم. فوتبال خوبی به آن صورت ما از تیم‌ها شاهد نیستیم و همه این مشکلات به دلیل نداشتن زیرساخت مناسب است.

وی در ادامه افزود: چرا ۲ تیم پرطرفدار نباید یک ورزشگاه سالم و درجه یک داشته باشند؟ متأسفانه بازیکنان ما فقط در فضای مجازی بزرگ هستند؛ وگرنه در زمین مسابقه چیزی برای ارائه ندارند. ۱۸ سال است که در حال درجا زدن هستیم و در سطح بین‌المللی چه باشگاهی و چه ملی نتوانستیم به یک نتیجه مثبت برسیم. تا زمانی که درگیر برخی حواشی باشیم، نتیجه بهتر از این به دست نمی‌آید.

اگر مربی خارجی می‌خواهیم باید بستر مناسب هم داشته باشیم

موسوی با بیان اینکه باید بستر مناسب را برای ورود مربی خارجی مهیا کنیم، عنوان کرد: مربی خارجی که قطعاً نیاز داریم، اما اینکه به همین صورت او را بیاوریم و بنشانیم بگوییم تیم را قهرمان کن معنی ندارد. او یک بستر مناسب احتیاج دارد تا بتواند تیم را تمرین بدهد و مقابل تیم‌های بزرگ آسیایی در یک زمینی که چمن‌هایش به پای بازیکنان می‌چسبد بازی نکنیم. اگر امکانات لازم را در اختیار مربی خارجی نگذاریم قطعاً از لحاظ روحی و روانی بهم می‌ریزد و معلوم نیست چه اتفاقی می افتد؟ با این شرایط اگر مربی درجه یک هم بیاوریم شاید بتوانیم فقط در لیگ ایران نتیجه خوب بگیریم. متعصبانه صحبت نکنیم؛ با این شرایط پتانسیل قهرمانی و یا نایب قهرمانی با وجود غول‌های عربی و ژاپنی در لیگ نخبگان را نخواهیم داشت.

کسی در این ورزش دلسوز نیست

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پایان خاطرنشان کرد: داشتن ورزشگاه خوب نشان از حرفه‌ای بودن آن باشگاه دارد. خدا نکند در ورزشگاه‌هایی که در تهران معرفی کردیم باران ببارد. از تهران تا قم اینهمه ورزشگاه خالی وجود دارد، چرا هیچکدام را بهره برداری نمی‌کنند؟ قطر بیش از ۲۰ ورزشگاه در کمتر از یک سال ساخت، چرا ما نمی‌توانیم؟ دلیل آن این است که کسی در این ورزش دلسوز نیست. وقتی ورزشگاه‌ها به این صورت است و امکانات لازم وجود ندارد آکادمی‌ها هم افت می‌کنند. امیدوارم که مسئولان ورزش یک فوتبال تماشایی را به دید مردم برسانند تا همه از این ورزش در ایران لذت ببریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *