ناقوس جنگ غزه علیه کودکان فلسطینی

7:45 - 17 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۲۵۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ناقوس جنگ غزه علیه کودکان فلسطینی
گزارش‌ها نشان می‌دهد که کودکان جزو بزرگ‌ترین گروه‌های قربانی شده و تاثیر گرفته از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بوده‌اند.

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی از زمان حمله به نوار غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، بیش از ۱۶ هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است. 

بحران‌هایی که کودکان غزه با آن روبرو هستند

در همین حال، چندین هزار کودک نیز درپی حمله‌های مستقیم به‌عنوان بخشی از کارزار نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، با معلولیت مادام‌العمر مواجه هستند. 

کودکان فلسطینی که تاکنون از بمباران شدید ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه جان سالم به‌در برده‌اند، از یک بحران انسانی بشردوستانه به‌طور فزاینده وخیم رنج می‌برند؛ همچنین آسیب‌های روحی و روانی موجود براثر ۱۷ سال محاصره و تهاجم‌های نظامی رژیم صهیونیستی به این بحران دامن‌ زده است. 

 

آنچه در طول جنگ غزه بر کودکان این باریکه گذشته است

 

براساس آمارها، دست‌کم ۲۵ هزار و ۹۷۳ کودک بدون یک یا هر ۲ والدین خود زندگی می‌کنند و بسیاری دیگر از کودکان مفقود و همچنان زیر آوار مدفون هستند.

بر‌اساس گزارش سازمان ملل، بیش از ۱.۹ میلیون نفر در غزه به اجبار از خانه‌های خود آواره شده‌اند و ۶۰ درصد ساختمان‌های مسکونی در این باریکه ویران شده‌اند.

حمله نسل‌کشی رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر با مسدود کردن کمک‌های بشردوستانه، هدف قرار دادن امدادگران، بستن گذرگاه‌های مرزی غزه، و قطع برق و ارتباطات تشدید شده است. نظامیان صهیونیست عدم دسترسی به حقوق اولیه و مراقبت از کودکان فلسطینی را تضمین کرده و به‌طور عمدی آن‌ها را از غذا و آب سالم محروم کرده و خانه‌ها، مراکز و اردوگاه‌ها، بیمارستان‌ها، امدادگران، آمبولانس‌ها و کادر پزشکی را هدف قرار داده‌اند.

هدف قرار دادن نظام‌مند کودکان غزه

مقام‌های رژیم صهیونیستی به‌طور سیستماتیک کودکان فلسطینی را در غزه از دسترسی به غذا و تغذیه کافی محروم می‌کنند که این موضوع به گرسنگی و سوءتغذیه گسترده منجر شده است.

این محرومیت باعث بروز مشکلات شدید سلامتی، ازجمله کاهش رشد و افزایش شدید نرخ مرگ‌ومیر کودکان می‌شود. محاصره و محدودیت‌های مداوم بر کمک‌های بشردوستانه که در جریان نسل‌کشی رزیم صهیونیستی اعمال شد، بحران انسانی را تشدید کرده و رنج و درد کل مردم نوار غزه را تداوم بخشیده است.

 

آنچه در طول جنگ غزه بر کودکان این باریکه گذشته است

 

زنان باردار و نوزادان نیز در حال مرگ هستند، زیرا بیمارستان‌ها با کمبود شدید حتی تجهیزات اولیه پزشکی مواجه هستند. بسیاری از نوزادان فلسطینی از حق اساسی خود برای زندگی محروم هستند، زندگی آن‌ها در این جهان به‌دلیل اقدام‌های نظامی رژیم صهیونیستی کوتاه شده است. این مجازات دسته‌جمعی واقعیت تلخی را برای گروه‌های آسیب پذیر ایجاد و فاجعه غزه را بیشتر عمیق‌تر کرده است.

براساس گزارش‌ها، ۱۷۱ نوزاد در طول این جنگ متولد و به شهادت رسیدند؛ همچنین ۷۱۰ کودک زیر یک سال در جریان نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. 

مدیر برنامه پاسخگویی در موسسه «دیفنس فور فلسطین چیلدرن»، گفت: در نوار غزه فضای امنی برای کودکان فلسطینی و خانواده‌های آن‌ها وجود ندارد و آن‌ها به‌طور فزاینده‌ای بار نسل‌کشی مداوم اسرائیل را تحمل می‌کنند. 

وی اضافه کرد: حتی یک نفر برای کشتار کودکان فلسطینی پاسخگو نبوده است و این موضوع باعث شده که نظامیان اسرائیلی به کشتار بدون مجازات به قتل و کشتار ادامه دهند. 

قطع عضو کودکان غزه

حمله‌های رژیم صهیونیستی به تعداد قابل توجهی از کودکان قطع عضو منجر شده است.

براساس گزارش یونیسف، بیش از هزار کودک از ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۲)، اغلب بدون بیهوشی به‌دلیل کمبود شدید تجهیزات پزشکی، قطع عضو شده‌اند. این موضوع باعث شده که بسیاری از کودکان مادام‌العمر با چالش‌های جسمی و روانی مواجه شوند.

 

آنچه در طول جنگ غزه بر کودکان این باریکه گذشته است

 

نظامیان رژیم صهیونیستی به‌طور عمدی غیرنظامیان فلسطینی، ازجمله کودکان را از فاصله نزدیک به شیوه‌های نامتناسب با هدف کشتن آن‌ها هدف قرار می‌دهند و از معافیت از مجازات برای خود سوءاستفاده می‌کنند. 

بیشتر بخوانید:

روز همبستگی با کودکان فلسطینی

جنگ یک‌ساله علیه راویان جنایت‌های صهیونیستی

براساس اسناد جمع‌آوری شده ازسوی دیفنس فور فلسطین چیلدرن، نظامیان صهیونیست با مجروح کردن شدید هزاران کودک فلسطینی در غزه از ابتدای ۷ اکتبر تاکنون باعث ناتوانی دائمی آن‌ها شده‌اند. 

تشدید بیماری‌ها در غزه

فلسطینیان در نوار غزه به‌تازگی نیز شاهد شیوع هشداردهنده بیماری‌ها در میان مردم، عمدتا کودکان، به‌دلیل شرایط بسیار سختی هستند که در آن زندگی می‌کنند، به‌ویژه در اردوگاه‌های پرجمعیت آوارگان که صد‌ها هزار فلسطینی را در خود جای داده است. 

آب راکد فاضلاب اطراف این اردوگاه‌ها ویروس‌ها و باکتری‌های ناقل بیماری را جذب می‌کند که عفونت‌های کشنده را منتشر می‌کنند. آبله مرغان، فلج اطفال، و سایر بیماری‌های قابل پیشگیری اکنون گریبانگیر این اردوگاه‌های موقت شده و کودکان به‌شدت از این وضعیت رنج می‌برند. این یک پیامد تصادفی نسل‌کشی نیست، این یک استراتژی عمدی نابودی است. 

 

آنچه در طول جنگ غزه بر کودکان این باریکه گذشته است

 

بازداشت کودکان غزه

نظامیان صهیونیستی برنامه ناپدیدشدن اجباری کودکان فلسطینی را در حالی انجام می‌دهند که کودکان غزه را بازداشت کرده و از افشای تعداد و محل نگهداری آن‌ها خودداری می‌کنند. 

شرایط در زندان‌های رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر به‌سرعت وخیم شده و نظامیان صهیونیست کودکان فلسطینی را در سلول‌ها جمع می‌کنند، غذای فاسد به آن‌ها می‌دهند و کودکان را از ملاقات با خانواده محروم می‌کنند. 

تمام اسیران کودک خودسرانه بازداشت می‌شوند و بدون وکیل قانونی یا حضور خانواده‌هایشان مورد بازجویی قرار می‌گیرند. این سوءاستفاده یک تاکتیک عمدی در یک استراتژی گسترده‌تر برای وارد کردن آسیب‌های عمیق و پیچیده و غیرانسانی کردن نظام‌مند کودکان فلسطینی است. 

آنچه در طول جنگ غزه بر کودکان این باریکه گذشته است

۲۰ درصد از کودکان فلسطینی که از سال ۲۰۰۰ تاکنون ازسوی نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان در همه بخش‌های سرزمین فلسطین به شهادت رسیده‌اند، پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به شهادت رسیده‌اند. این یعنی از سال ۲۰۰۰ تاکنون هر ۲ روز یک کودک فلسطینی به شهادت رسیده است. 

براساس اسناد جمع‌آوری شده، از زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی حمله نظامی تمام‌عیار به نوار غزه را آغاز کرد، ۱۶۴ کودک فلسطینی در کرانه باختری اشغالی به شهادت رسیده‌اند. 

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *