گواری: آماده‌ایم مربیان تخصصی را برای هر رشته آموزش دهیم/ محتوای مورد نیاز را با توجه دانش روز دنیا تدوین کرده‌ایم

11:09 - 16 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۱۴۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
گواری: آماده‌ایم مربیان تخصصی را برای هر رشته آموزش دهیم/ محتوای مورد نیاز را با توجه دانش روز دنیا تدوین کرده‌ایم
رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی گفت: این آمادگی را داریم تا یک مربی تخصصی را برای هر رشته آموزش دهیم. محتوا و سرفصل‌هایی که نیاز بوده، گروه آموزش ما با توجه دانش روز دنیا تدوین کردند.

خبرگزاری میزان - احمد گواری، رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی در نشست خبری به مناسبت برگزاری دومین دوره المپیاد سراسری آمادگی جسمانی و تندرستی، اظهار داشت: فدراسیون آمادگی جسمانی یکی از فدراسیون‌هایی است که ادعا داریم می‌توانیم در تندرستی آحادی از مردم نقش داشته باشیم. این ورزش به صورتی است که ۲۷ رشته زیر نظر ماست و ارزان قیمت است. در هرجا و حتی در منازل می‌شود استفاده کرد و هر کس با هر توان جسمی می‌تواند متناسب با شغلش در نظر بگیرد. متاسفانه آمار قابل استناد از میزان فعالیت بدنی مردم وجود ندارد اما معتقدیم که فعالیت بدنی در بین مردم به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: سال گذشته که المپیاد را برگزار کردیم با توجه به شرایط فدراسیون تصور کردیم که استقبال زیادی نمی‌شود، اما استقبال خوبی شد. پیش‌بینی کردیم ۵۰۰ نفر اعلام آمادگی کنند، اما ۸۰۰ نفر شدند که این در نوع خود استقبال خوبی بود. در مدت کم توانستیم رشته‌ها را معرفی کنیم. در بخش مردان ۵ (آمادگی جسمانی، ایروبیک، کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی، کتل بل، فانکشنال فیتنس) رشته معرفی کردیم و در رده بانوان نیز ۷ رشته (آمادگی جسمانی، فانکشنال فیتنس، ایروبیک، کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی، دوچرخه ثابت و چرخ‌های سالنی (اسپینینگ)، کتل‌بل، فیوژن فیتنس) را اعلام کردیم. ۱۰۰ درصد افزایش تعداد مخاطب و ورزشکار داشتیم.

رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: ما یک تفاهم نامه با شهرداری منعقد کردیم تا لوازم و زیرساخت‌هایی که نیاز است را تأمین کنیم. به جز ۲ استان این سازه‌ها نصب شدند، اما هنوز در تمام کشور همه‌گیر نشده است. کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی نیازمند فضای باز است. این رشته علاقه‌مندان زیادی دارد و افراد جذب آن می‌شوند و زیبایی خاصی دارد. به دنبال این هستیم که تفاهم نامه‌ای با شهرداری داشته باشیم.

گواری درباره برنامه‌های فدراسیون برای ورزش قهرمانی، تصریح کرد: آمادگی جسمانی پایه تمام ورزش‌های ماست. هر ورزشکاری در هر رشته‌ای نیازمند داشتن یک آمادگی جسمانی مطلوب است. ما این آمادگی را داریم تا یک مربی تخصصی را برای هر رشته آموزش دهیم. محتوا و سرفصل‌هایی که نیاز بوده، گروه آموزش ما با توجه دانش روز دنیا تدوین کردند. آماده برگزاری کلاس‌های مربیگری هستیم. امیدوارم بتوانیم رشته‌های بیشتری را با کمک سایر فدراسیون‌ها پوشش دهیم.

وی افزود: امسال با عوامل اجرایی حدود ۲۰۰۰ نفر پیش بینی شده که قرار است در این المپیاد شرکت کنند و هزینه‌هایی که برآورد شده چیزی حدود ۴ میلیارد خواهد بود. توسعه آمادگی جسمانی میان مردم نیازمند همکاری همه ارگان هاست. ما آمدیم با نیروهای مسلح که جمعیت متمرکز دارد قرارداد بستیم چون می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد و علاوه بر این رشته‌های ما کاربردی است که می‌تواند عمومیت پیدا کند.در خصوص سالمندان اگر فکر خاصی برای آن‌ها نکنیم قطعاً مشکل‌ساز می‌شود. ما حتی کم توان‌ها را هم در آمار جمعیتی‌مان آوردیم. هر فرد با هر آمادگی جسمانی می‌تواند حضور داشته باشد. کار راحتی نیست و نیازمند حمایت دولت است. 

او درباره جزئیات دومین دوره المپیاد، ادامه داد: در دومین دوره المپیاد آقایان در ۵ رشته (آمادگی جسمانی، ایروبیک، کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی، کتل بل، فانکشنال فیتنس) و خانم‌ها در ۷ رشته (آمادگی جسمانی، فانکشنال فیتنس، ایروبیک، کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی، دوچرخه ثابت و چرخ‌های سالنی (اسپینینگ)، کتل‌بل، فیوژن فیتنس) حضور خواهند داشت. رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی تصریح کرد: این رشته‌ها اکثرا جدید هستند و، چون جوان‌ها از روش‌های سنتی فاصله می‌گیرند تلاش داریم با توسعه این رشته‌ها جوان‌ها را برای فعالیت در این رشته‌ها ترغیب کنیم. امسال ثبت نام و درخواست ایجاد باشگاه برای آمادگی جسمانی مقام اول را داشته که یک موفقیت چشم‌گیر است. این ظرفیت قابل اعتنا است که سرمایه خصوصی را در دل خود جا داده است.

رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی درباره برنامه‌اش برای ارتقای رشته‌های پرمخاطب گفت: رشته‌هایی که فعلاً جمعیت و مخاطب زیادی دارد،  ایروبیک و پیلاتس است. برای سایر رشته‌های تحت پوشش فدراسیون نیز برنامه داریم چون هر کدام جذابیت خود را دارند. ۳۷۱ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت سازمان یافته ما بر اساس بیمه ورزشی است که در بین فدراسیون‌ها جایگاه سوم را کسب کردیم. در حال حاضر برای فدراسیون کبدی و هندبال در بحث دانش مربیان برنامه‌های خوبی تدوین  شده است.

گواری درباره برنامه‌های فدراسیون در بخش آموزش اظهار داشت: در بحث آموزش در سال ۱۴۰۱ مقام خوبی کسب کردیم. در سال ۱۴۰۲ رشد خوبی داشتیم و امیدواریم در سال جدید رتبه به مراتب بهتری را کسب کنیم. فقط به دنبال این نیستیم که آمار را بالا ببریم. آموزش‌های خوبی در بحث داوران داشتیم و در بخش‌های مختلف دوره‌هایی که گذاشتیم آزمون گرفتیم و خروجی خوبی تحویل دادیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم تا بیشتر در جهت تشویق و ترغیب حضور بخش خصوصی تلاش کنیم. احداث و ساخت سالن‌های ورزشی کار آسانی نیست و سال‌ها به طول می‌انجامد. ما می‌خواهیم یک سالن اختصاصی داشته باشیم، اما کار سختی است. با توجه به ظرفیتی که استان‌ها دارند در بحث ورزشی سرانه بالایی نیست، اما اگر برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم جمعیت بیشتری بتوانند از همین امکانات محدود استفاده کنند. برای اولین بار قرار است المپیاد ساحلی را برگزار کنیم که انتظار داریم استقبال خوبی از این رویداد شود. امسال سعی داریم لیگ آمادگی جسمانی را برگزار کنیم. همچنین برگزاری کلاس‌های بین‌المللی نیز در دستور کار فدراسیون است.

در پایان این نشست از سایت جدید فدراسیون آمادگی جسمانی نیز رونمایی شد.

گواری: آماده‌ایم مربیان تخصصی را برای هر رشته آموزش دهیم/ محتوای مورد نیاز را با توجه دانش روز دنیا تدوین کرده‌ایم

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *