ترخیص دومین محموله خودرو بعد از بازدید دادستان تهران از گمرک غرب تهران

9:49 - 16 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۱۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
ترخیص دومین محموله خودرو بعد از بازدید دادستان تهران از گمرک غرب تهران
دومین محموله خودرو‌های سواری در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند به فاصله کمتر از ۴۸ ساعت از بازدید دادستان تهران از گمرک غرب تهران ترخیص شد.

خبرگزاری میزان - روز شنبه ۱۴ مهر علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه جمعی از مقامات قضایی و مدیران وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، سازمان توسعه تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران و شرکت سایپا، به منظور بررسی آخرین وضعیت ترخیص خودرو‌های وارداتی از پارکینگ محل نگهداری خودرو‌های وارداتی گمرک غرب تهران بازدید و ضمن استماع توضیحات مسئولان، دستورات لازم را در جهت تسریع در فرایند تعیین تکلیف خودرو‌های موجود صادر کرد.

دادستان تهران در این بازدید ضمن بررسی وضعیت تعیین تکلیف وسایل نقلیه موجود از جمله تاریخ ورود خودرو‌ها به گمرک، علل عدم ترخیص و رسوب آنها، همزمان با حضور میدانی در محوطه پارکینگ گمرک و پس از برگزاری جلسه با مدیران حاضر، توضیحات فنی لازم را از مسئولان حاضر اخذ و دستورات لازم را در جهت جلوگیری از رسوب خودرو‌ها صادر کرد. 

با توجه به وقفه صورت گرفته در ارائه خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی، مصوب شد فوراً در خصوص حل مسائل اجرایی اقدام و در صورت وجود خودرو، عرضه در سامانه به صورت مرتب انجام شود و حداکثر در فواصل ۱۵ روز صورت پذیرد و عرضه خودرو منوط به تکمیل سبد خودرویی و تعداد معین نشود تا در نتیجه کاهش عرضه، موجبات افزایش بی ضابطه قیمت خودرو و نارضایتی عمومی فراهم نشود.

همچنین با توجه به واردات ۲۲۰۰ دستگاه خودروی وارداتی و طولانی‌شدن روند ترخیص آنها، بعد از برگزاری چندین جلسه در دادستان تهران و پیگیری‌های صورت گرفته، ارزش‌گذاری این خودرو‌ها که با وقفه مواجه شده بود به سرانجام رسید و دستور ابلاغ موضوع به مبادی ذی‌ربط ظرف سه روز آینده صادر شد. 

از طرفی مصوب شد ۲۲۰۰ دستگاه خودرو مذکور و ۱۵۵۰ دستگاه خودرو دیگر که در انتظار انجام فرایند اداری عرضه در سامانه یکپارچه قرار دارند، ظرف یک هفته آینده به متقاضیان عرضه شود.

به فاصله کمتر از ۴۸ ساعت از بازدید دادستان تهران از گمرک غرب تهران، دومین محموله خودرو‌های سواری شامل ۲۴۹ خودرو در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند از گمرک غرب تهران ترخیص شد.

ترخیص این محموله پس از اظهار در سامانه جدید گمرک هوشمند تشریفات گمرکی مربوطه انجام شد.

براساس اعلام گمرک، برای ترخیص این محموله نظر سازمان‌های همجوار به صورت سیستمی اخذ و با انجام تشریفات گمرکی مربوطه در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند از گمرک غرب تهران ترخیص شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *