سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: تامین امنیت ملی ایرانیان خط قرمز نظام اسلامی است

20:19 - 15 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۰۵۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: تامین امنیت ملی ایرانیان خط قرمز نظام اسلامی است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: تامین امنیت ملی ایرانیان خط قرمز نظام اسلامی است و در تامین آن کاملاً جدی هستیم.

خبرگزاری میزان - ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۵ مهرماه) کمیسیون گفت: بعد از ظهر امروز جلسه کمیسیون با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد کل نیرو‌های مسلح، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، فرماندهی انتظامی، وزارت دفاع وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، سازمان انرژی اتمی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی سطح آمادگی دستگاه در برابر تهدیدات برگزار شد.

وی افزود: نمایندگان دستگاه هر کدام گزارشی از سطح آمادگی دستگاه ذیربط ارائه کردند و آخرین وضعیت و ارزیابی‌ها را برشمردند.

نماینده دشتستان تصریح کرد: بر اساس گزارش ارائه شده دستگاه‌های مختلف از آمادگی کامل رزمی دفاعی و پدافندی برای مقابله با هر تهدیدی برخوردار هستند و ما امروز شاهد بالاترین سطح آمادگی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن تقدیر از سطح بالای آمادگی در دستگاه مختلف بر  ارتقاء این آمادگی‌ها تاکید کردند و گفتند هرگونه تهدید جمهوری اسلامی ایران با واکنش سخت سریع و کوبنده مواجه خواهد شد و هیچگونه تسامحی در این زمینه صورت نخواهد پذیرفت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: همکاری‌ها و هماهنگی‌های بین دستگاهی در وضعیت مناسبی قرار دارد و جای نگرانی نیست همینطور گزینه‌های پیش روی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات متنوع  است و پاسخ‌های ما حتماً پشیمان کننده خواهد بود روحیه نیرو‌های مسلح و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح قرار دارد و با توجه به عملیات موفق وعده صادق ۲ و همینطور حمایت حیرت‌انگیز و فراگیر ملت ایران در نماز جمعه اخیر تهران برای دفاع از منافع ملت ایران و تمامیت ارضی کشور مصمم و قاطع هستیم.

رضایی تاکید کرد: تامین امنیت ملی ایرانیان خط قرمز نظام اسلامی است و در تامین آن کاملاً جدی هستیم لذا در بالاترین سطح به هرگونه تهدید و تهاجم پاسخ خواهیم داد. در این جلسه اعضای کمیسیون نیز نکات و نظرات خودشون را بیان کردند و بر لزوم پیش بینی برای بدترین حالت ممکن، تاکید بر حفاظت کامل از اماکن حساس و حیاتی، لزوم آمادگی برای مقابله با هرگونه تهاجم دشمن تاکید، همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها و بازبینی در ارزیابی و بازبینی و ارزیابی برخی طرح‌ها تأمین امنیت روانی مردم از جمله محور‌های مطروحه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود همینطور در آغاز جلسه نیز گلرو نماینده سمنان گزارشی درباره سفر وزیر امور خارجه به کشور‌های لبنان و سوریه ارائه و مقتدایی نماینده اصفهان نیز درباره سفر رئیس جمهور به قطر گزارشی به سمع و نظر نمایندگان رسانند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *