جزئیات سهمیه‌بندی جدید بنزین؛ سقف برداشت روزانه و شرایط استفاده از کارت سوخت

14:20 - 15 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۹۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
جزئیات سهمیه‌بندی جدید بنزین؛ سقف برداشت روزانه و شرایط استفاده از کارت سوخت
سقف سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی خودرو‌ها با تغییراتی همراه بوده؛ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز اعلام کرد سوخت‌گیری از هر نوبت ۶۰ لیتر به ۵۰ لیتر کاهش پیدا کرده است.

خبرگزاری میزان - شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز اعلام کرد که سقف سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی خودرو‌ها دچار تغییر شده و از ۶۰ لیتر در هر نوبت به ۵۰ لیتر کاهش پیدا کرده است.

این تغییر در کاهش سقف سوخت‌گیری از امروز در تمامی جایگاه‌های سوخت در حال اجرا شدن است و دارندگان کارت سوخت شخصی خودرو‌ها با کارت خود در هر نوبت سوخت‌گیری تا سقف ۵۰ لیتر می‌توانند بنزین دریافت کرده و فقط ۲ بار در شبانه‌روز (در مجموع ۱۰۰ لیتر) می‌توانند از کارت خود استفاده کنند.

این مسئله در تمامی کشور به جز استان‌های مرزی که شرایط سوخـت‌گیری در آن‌ها متفاوت است، پیاده‌سازی شده است.

همچنین سقف سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها، ۸۰۰۰ لیتر در شبانه‌روز بوده که اخیرا کارت‌هایی با سقف ۷۰۰۰ لیتر نیز در جایگاه‌های عرضه، توزیع شده است.

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور در این‌باره گفته است: سهم کارت سوخت هر جایگاه ۷ هزار لیتر در شبانه‌روز بوده که در جایگاه‌ها عرضه و توزیع می‌شود، پیش از این در یک بازه زمانی کوتاه سقف سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها به ۸ هزار لیتر رسیده بود که پس از فروکش کردن تقاضای مقطعی به حالت عادی خود بازگشت. این موضوع هم مربوط به امروز و دیروز نیست؛ بنابراین نباید گفت تغییری در میزان سهمیه کارت جایگاه رخ داده است.

تعداد دفعات قابل استفاده از هر کارت جایگاه برای سوخت‌گیری در هر شبانه روز ۲۵۵ بار است که پس از آن تا ساعت ۰۰:۰۰ روز بعد قابل استفاده نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز با تاکید بر اینکه ما به همه جایگاه‌ها براساس تعداد جایگاه و میزان فروش بنزین کارت سوخت اضطراری تحویل داده‌ایم، اظهار کرد که صاحبین جایگاه موظف هستند اگر شهروندی کارت سوخت شخصی به همراه نداشت به او کارت اضطراری بدهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *