گفت‌وگو|

فضاسازی برای پنهان کردن ترو‌رها و جنایت‌ها خصیصه رژیم صهیونیستی است

7:30 - 05 آبان 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۹۷۶
فضاسازی برای پنهان کردن ترو‌رها و جنایت‌ها خصیصه رژیم صهیونیستی است
نویسنده کتاب «پرونده فوق سری ۲۰۴۰»، روایت جنایات رژیم صهیونیستی و ترور شهدای هسته‌ای ایران در کنار دیدگاه‌های تبعیض‌آمیز جنسیتی آن‌ها در جامعه را مطرح و تلاش این رژیم کودک‌کش و فضاسازی برای سرپوش گذاشتن بر عملکردشان را قابل تامل دانست.

خبرگزاری میزان – کتاب «پرونده فوق سری ۲۰۴۰» رمان داستانی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت به خصوص ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است که تا نبرد‌های بیوتروریسم و ربایش چهره‌های شاخص انقلاب نیز گسترده شده است.

محمد قنبری در گفت‌وگو با میزان درباره مضمون کتاب «پرونده فوق سری ۲۰۴۰» گفت: این اثر نگاهی مستند دارد بر ترور بیولوژیکی و فیزیکی دانشمندان هسته‌ای و شخصیت‌های کلیدی ایران توسط رژیم صهیونیستی؛ کسانی که حتی ربودن چهره‌های برجسته نظامی را در کارنامه خود دارند. در این کتاب به فرهنگ حاکم بر خانواده‌های صهیونیست تندرو نیز در قالب رمان پرداخته است.

وی درباره شیوه نگارش کتاب «پرونده فوق سری ۲۰۴۰» بیان کرد: اثر بر اساس مستندات نوشته شده است. پژوهش‌های چندساله من سبب شد تا این کتاب در قالب یک رمان به رشته تحریر در بیاید و برای نگارش آن از تکنیک دو پرده‌ای استفاده شود. به همین دلیل یک فصل در مورد جنایات موساد آن هم با مستندات نوشته شده و در فصل دیگر داستان درباره شخصیتی با عنوان بنیامین که نوجوانی دهه شصتی در سرزمین‌های اشغالی است، تدوین شده است.

قنبری به بخشی‌هایی از کتاب اشاره تصریح کرد: بنیامین نام شخصیت نخست این رمان بوده که تولدش مصادف می‌شود با رحلت امام خمینی (ره)، اما هوش و ذکاوت این پسر دهه شصتی سبب شده تا متوجه دروغ‌ها و فضاسازی‌های دروغین رژیم صهیونیستی در جهان برای سرپوش گذاشتن بر عملکردشان شود و به دنبال حقیقت برود.

متعصبان جاهل

وی تصریح کرد: شخصیت بنیامین معرف سبک زندگی برخی از یهودیان صهیونیست است. کسانی که حتی در پیروی از دین الهی نیز دچار گمراهی شدند. از سوی دیگر پژوهش‌های من در مورد یهودیان متعصب که در داستان بنیامین انعکاس داده شده خبر از تبعیض جنسیتی فراوان آن‌ها دارد. نگاه صهیونیت‌های تندرو به زنان همانند دیدگاه متعصبانه زمان جاهلیت اعراب، قبل از اسلام است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در این جوامع، خانواد‌ه‌هایی که دختردار می‌شوند، ناراحتند و در مراسم بعد از ولادت دختر به مراسمی کوچک و سطحی اکتفا می‌کنند.

این نویسنده به برخی از فصل‌های کتاب «پرونده فوق سری ۲۰۴۰» اشاره و تاکید کرد: برخی از فصل‌های کتاب متعلق است به جنایات واحد اطلاعات امنیتی «موساد» و خرابکاری‌های این رژیم و سیاست‌های خباثت‌آمیز آن علیه سایر کشور‌ها خصوصاً جمهوری اسلامی ایران که منجر به ترور شهدای اتمی شده است.

قنبری به بخش‌های دیگر کتاب «پرونده فوق سری ۲۰۴۰» اشاره و اظهار کرد: شخصیت اصلی رمان بنیامین با دیدن نامه مقام معظم رهبری به جوانان جهان، کنجکاو شده و به کاوش در دین اسلام و کتاب قرآن کریم گرایش پیدا کرده و سوالات خود را در آن‌ها جست‌وجو می‌کند، بدین ترتیب نگاه و تفکرش نسبت به اسلام و حتی سیاست‌های رژیم صهیونیستی تغییر می‌کند. همین امر سبب می‌شود تا او را به سیاه‌چاله بیندازند و در آنجا است که با قهرمان‌هایی مانند «شهید احمد متوسلیان»، «امام موسی صدر» و «شهید محسن فخری‌زاده» ارتباط می‌گیرد.

روایتی بنا شده بر پایه مستندات

وی به پیام کتاب «پرونده فوق سری ۲۰۴۰» پرداخت و تاکید کرد: اگرچه کتاب در قالب رمان ارائه شده است، اما بر اساس مستندات و آنچه در تاریخ شکل گرفته و تدوین شده است و بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به جامعه انسانی را نشان می‌دهد.

این نویسنده به دلایل نامگذاری کتاب «پرونده فوق سری ۲۰۴۰» اشاره و بیان کرد: هنگامی که مقام معظم رهبری فرمودند که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، برآورد‌های من نشان داد که در سال ۲۰۴۰ میلادی این رژیم از صحنه روزگار محو می‌شود، از این رو نام کتاب را ۲۰۴۰ گذاشتم. اگرچه بعد‌ها به واسطه تحرکات رویکردهای، رژیم صهیونیستی سبب شد، مقام معظم اعلام کنند که ظاهرا این رژیم عجله دارد زودتر از روی زمین محو شود.

وی به ترجمه کتاب «پرونده فوق سری ۲۰۴۰» اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه این کتاب در خارج از مرز‌ها دیده شده و بر اساس آخرین اطلاعاتم یک نویسنده مصری، هم اکنون در حال ترجمه اثر به زبان عربی است. در امارات نیز این کتاب به زبان انگلیسی ترجمه شده است.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *