لاریجانی: وجاهت بین المللی اسرائیل مخدوش است/ نتانیاهو حیات سیاسی خود را در ادامه جنگ می‌داند

23:52 - 13 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۶۸۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
لاریجانی: وجاهت بین المللی اسرائیل مخدوش است/ نتانیاهو حیات سیاسی خود را در ادامه جنگ می‌داند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون وجاهت بین المللی اسرائیل مخدوش شده و بحران امنیتی برای آنان مسئله‌ای جدی است.

خبرگزاری میزان - علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در تحلیل تحولات جبهه مقاومت و جبهه رژیم صهیونیستی در سالگرد عملیات طوفان الاقصی، گفت: حوادث در این روز‌ها خیلی سریع می‌گذرد و از سال گذشته که عملیات طوفان الاقصی رخ داد و دستاورد زیادی هم برای رژیم صهیونیستی نداشت یک وضعیت جدیدی برای این رژیم پیش آمده است؛ از نظر اقتصادی کشوری که یک سال در جنگ باشد اوضاع اقتصادی آن به هم ریختگی پیدا می‌کند و طی یک برآوردی، اعلام شد رژیم صهیونیستی حدود ۵۳ میلیارد دلار ضرر دیده است.

وی افزود: مشکل مهمتر وجود یک نابسامانی سیاسی در داخل اسرائیل است، نتانیاهو احساس می‌کند اگر این ماجرا ختم شود زندگی سیاسی او نیز تمام می‌شود لذا این تفکر را به ادامه ماجرا و درگیری وصل کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مسئله بعدی مخدوش شدن وجاهت بین المللی آن هاست. همان طور که دیدید هنگام سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل عده زیادی سالن را ترک کردند. او یک رفتار شیادانه‌ای را دنبال کرد؛ نقاشی‌هایی را درست کرده بود که در آن عکس جغرافیای ایران را سیاه و جغرافیای خودشان را سبز کرده بود، فکر کرد با این نقاشی شرایط شان عوض می‌شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه بحران امنیتی برای رژیم صهیونیستی، مسئله‌ای جدی است، گفت: اگر تمام این محور‌ها را کنار هم قرار دهیم رژیم صهیونیستی خود را در شرایط تعیین تکلیف نهایی قرار داده که خودش هم، خود را به این روز انداخته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: رژیم صهیونیستی کشتار‌های زیادی به راه انداخت، اما اکنون احساس می‌کند اگر به لبنان و جا‌های دیگری حمله نکند نمی‌تواند در قدرت بماند. البته این تعیین تکلیف نهایی شرایط پرریسکی برای او و دیگران است، چون یک دیوانه هم می‌تواند خود را هلاکت برساند و هم برای دیگران مزاحمت ایجاد کند و به همین دلیل است که رهبری معظم انقلاب در نماز جمعه امروز فرمودند همه باید کمربند‌های خود را ببندند، چون شرایط، شرایطِ تعیین تکلیف است.

 

در حال تکمیل...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *