قاسمی: کلاس‌های اتحادیه جهانی با هدف به روز نگه‌داشتن دانش مربیان و داوران است

8:50 - 14 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۶۷۴
قاسمی: کلاس‌های اتحادیه جهانی با هدف به روز نگه‌داشتن دانش مربیان و داوران است
قهرمان کشتی آزاد جهان و المپیک گفت: اتحادیه جهانی کشتی، همه فدراسیون‌های ملی را ملزم به برگزاری دوره‌های آموزشی تحت نظر مربیان و داوران مورد تایید این اتحادیه، با هدف به روز نگه‌داشتن دانش مربیان در زمینه طراحی تمرین، تکنیک و تاکتیک، آنالیز آماری مسابقات جهانی و قوانین داوری کرده است.

خبرگزاری میزان - کمیل قاسمی، قهرمان و نایب قهرمان المپیک و دارنده مدال نقره سنگین وزن کشتی آزاد جهان و نیما صادقی از داوران بین‌المللی و المپیکی کشورمان، دوره آموزشی درجه ۱ مربیگری و داوری را روز‌های ۱۰ تا ۱۵ مهرماه را برای ۲۵ نفر از مربیان و داوران کشتی تاجیکستانی برگزار کردند.

کمیل قاسمی، پرافتخارترین سنگین‌وزن کشتی ایران درخصوص برگزاری این دوره آموزشی در کشور تاجیکستان گفت: تاکنون در چندین دوره مربیگری UWW به‌عنوان مدرس به مربیان کشور‌های مختلف دنیا آموزش دادم و این بار نیز با حضور در کلاس‌های دانش‌افزایی مربیان تاجیکستان، موضوعات فنی و مهارت‌های لازم را به مربیان این کشور طی یک دوره ۵ روزه آموختم.

وی درباره این کلاس که بالاترین سطح مربیگری محسوب می‌شود، گفت: دوره سطح یک مربیگری اتحادیه جهانی کشتی پیرامون توسعه برنامه‌های تمرینی مؤثر و متمرکز از جمله مهارت‌های اساسی کشتی، تجزیه و تحلیل عملکرد، چارچوب‌های نظری، ملزومات برنامه تمرین، قدرت و آماده‌سازی و مجموعه برنامه‌های تمرینی برای کشتی‌گیران می‌باشد.

قهرمان المپیک لندن با اشاره به حضور داور درجه S۱ بین‌المللی، در این دوره آموزش ابراز داشت: نیما صادقی، کمک مدرس اتحادیه جهانی کشتی و مسئول کمیته داوران هیئت کشتی مازندران نیز آخرین قوانین و مقررات داوری کشتی دنیا را برای داوران تاجیکستانی حاضر در این دوره، با توجه به آخرین تغییرات اتحادیه جهانی کشتی در قوانین داوری تشریح کرد.

قاسمی با بیان اینکه مسئولان فنی اتحادیه جهانی نیز بر این کلاس نظارت داشتند، اظهار داشت: اتحادیه جهانی کشتی، همه فدراسیون‌های کشتی در کشور‌های جهان را ملزم به برگزاری دوره‌های آموزشی تحت نظر مربیان و داوران مورد تایید این اتحادیه، با هدف به روز نگه‌داشتن دانش مربیان در زمینه طراحی تمرین، تکنیک و تاکتیک، آنالیز آماری مسابقات جهانی و قوانین داوری کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *