رئیس سازمان ثبت:انتظام بخشی رتبه‌بندی دفاتر اسناد رسمی در تعیین جایگاه شغلی آینده سردفتر موثر است

16:01 - 11 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۴۱۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان ثبت:انتظام بخشی رتبه‌بندی دفاتر اسناد رسمی در تعیین جایگاه شغلی آینده سردفتر موثر است
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تاکید بر لزوم انتظام بخشی رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی و آیین دادرسی سردفتران گفت: دفاتر اسناد رسمی در ۳ گروه عالی، خوب و ضعیف طبقه‌بندی خواهند شد

خبرگزاری میزان- حسن بابایی درجلسه‌ای که با موضوع بررسی رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی و آیین دادرسی سردفتران تشکیل شده بود گفت: در مورد رتبه بندی دفاتر اسناد نیازمند بررسی بیشتر و عینی کردن شاخص‌های ارزیابی هستیم.

وی ادامه داد: رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی در تقسیم اسناد و شناسایی سردفتران متعهد و قانونمند به مردم موثر واقع می‌شود و آن‌ها می‌توانند در مراجعات ثانوی با عنایت به این رتبه‌بندی تقاضای خود را مطرح کنند.

بابایی گفت: این رتبه بندی از سویی می‌تواند در تعیین جایگاه شغلی آینده سردفتر نیز موثر باشد و قطعا عامل خوبی برای انتظام بخشی به سردفتران خواهد بود. در این نظام رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی در سه رتبه عالی، خوب، ضعیف قرار خواهند گرفت که امیدواریم تا پایان مهرماه بررسی‌های نهایی آن انجام شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در خصوص آیین دادرسی سردفتران در دادسرا، دادگاه و اجرا گفت: در اجرای احکام سردفتران مهمترین مساله این است که احکام آن‌ها از وقوع تخلفات تا اجرای حکم باید در سامانه‌ای که طراحی می‌شود مورد نظارت قرار بگیرد.

معاون رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از دلایل تخلفات برخی از سردفتران به همین دلیل است که در اجرای حکم بعضا کوتاهی می‌شود و آثار آن برای مردم مشخص نیست.

وی افزود: این اجرای حکم برای سردفترانی که مرتکب تخلف شده‌اند باید در جایی مثل سایت سازمان یا کانون سردفتران انتشار یابد لذا لازم است سامانه‌ ویژه‌ای طراحی شود تا از لحظه تخلف تا اجرای حکم پیگیری شود.

بابایی در پایان افزود: هر اقدامی که موجب تضمین حقوق مردم باشد را با قاطعیت پیش خواهیم برد.

انتهای خبر


برچسب ها: سازمان ثبت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *