گفت‌وگو|

پیام‌های عملیات وعده صادق۲؛ شکست استراتژیک برای غرب و رژیم صهیونیستی

8:00 - 14 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۳۷۷
پیام‌های عملیات وعده صادق۲؛ شکست استراتژیک برای غرب و رژیم صهیونیستی
عملیات موشکی اخیر سپاه پاسداران علیه اراضی اشغالی از ابعاد مختلف برای رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آن شکست سنگینی به‌شمار می‌رود.

خبرگزاری میزان - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه‌شنبه گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با شلیک ده‌ها موشک بالستیک، اهداف مهم نظامی-امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

عملیات وعده صادق ۲ از ابعاد بسیاری، از قابلیت‌های موشکی ایران گرفته تا ابعاد جهانی حمله به عمق اراضی اشغالی، حائز اهمیت بوده و قابل بررسی است.

وعده صادق ۲؛ متفاوت و بسیار گسترده‌تر از وعده صادق

درهمین رابطه جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‎‌وگو با میزان ضمن تشریح ابعاد عملیات وعده صادق ۲، گفت: این عملیات از نظر نوع موشک‌های به کار گرفته شده، قدرت تخریب و برد موشک‌ها با عملیات وعده صادق بسیار متفاوت و گسترده‌تر بود.

 

وعده صادق ۲ شکستی برای غرب و رژیم صهیونیستی؛ پاشخ به رژیم صهیونیستی با عقلانیت و درایت انجام شد

 

کارشناس مسائل منطقه، اظهار کرد: مراکز و تاسیسات رژیم صهیونیستی در عملیات اخیر در محدوده جغرافیایی گسترده‌‎‌تری هدف قرار گرفتند و تعداد تاسیسات کلیدی و اساسی رژیم صهیونیستی مورد هدف در این عملیات، بیشتر بودند.

وعده صادق ۲؛ عملیاتی برپایه عقلانیت و درایت  

قنادباشی، بیان کرد: عملیات وعده صادق ۲، براساس عقلانیت بود و شاید در تاریخ جهان بی‌سابقه است که یک اقدام نظامی تا این حد با رعایت همه جوانب سیاسی، اجتماعی، نظامی صورت گرفته و تلاش بسیاری صورت گرفته تا تنها مراکز نظامی هدف قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما در این عملیات دچار هیجان و واکنش‌های شتاب‌زده نشدیم، تصریح کرد: با عقل و درایت تلاش کردیم که تنها مقصران صحنه و عوامل و دستان جنایت‌کار رژیم صهیونیستی مانند موساد و ارتش این رژیم هدف قرار بگیرند.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا، عنوان کرد: اکنون که ثابت کردیم این توانایی را داریم که همه مناطق را در اراضی اشغالی هدف قرار دهیم؛ البته همزمان تهدید کردیم و آشکارا گفتیم ما این توانایی را داریم که اقتصاد رژیم صهیونیستی را از کار بیندازیم، شهر‌های آن‌ها را خالی از جمعیت کنیم و یا حتی منهدم کنیم و این نشان دهنده عقلانیت و درایت ماست که تفاوت ماهیت ما را نسبت به رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد.

قنادباشی، تاکید کرد: ما اکنون دارای قابلیت‌هایی هستیم که به خودداری و خویشتن‌داری ما مربوط می‌شود؛ این ذخیره‌ای است که ما آن را از طریق درست عمل کردن فراهم کردیم.

مشروعیت عملیات وعده صادق ۲ آشکار است

کارشناس مسائل منطقه در ادامه به موضوع مشروعیت پاسخ ایران به جنایت‌های رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: مشروعیت این عملیات از نظر همه جهان اثبات شده است؛ اگر بازگردیم و نگاهی به پرونده سنگین جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه خود بیندازیم می‌بینیم دانشمندان ما ازسوی این رژیم هدف قرار گرفته‌اند، کنسولگری ما هدف قرار گرفته، تعدادی از مستشاران نظامی ما در سوریه و لبنان ازسوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، حاکمیت ما نقض شده و میهمان ما را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به اینکه از هر بعدی که نگاه کنیم برای این عملیات مشروعیت وجود دارد، تصریح کرد: طبق منشور سازمان ملل، قوانین بین‎المللی، هر کشوری که مورد تجاوز و یا تعدی قرار گرفت، دیگر کشور‌ها نیز باید در احقاق حقوق و پاسخ دادن به این کشور کمک کنند.

قنادباشی با تاکید بر اینکه مشروعیت این عملیات محرز است و نیازی به اثبات ندارد، اضافه کرد: عموم مردم و افکار عمومی جهان حتی ما را تحسین می‌کنند؛ در شرایطی که نهاد‌های بینالمللی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی ساکت هستند.

شکست پدافند چندلایه دفاعی رژیم صهیونیستی و متحدان غربی

قنادباشی در بخشی دیگر با اشاره به شکست پدافند هوایی رژیم صهیونیستی و متحدانش در برابر عملیات موشکی ایران، گفت: نباید این رسوایی، ناتوانی و ضعف را به رژیم صهیونیستی منحصر بدانیم، این شکست اثبات می‌کند که دنیای غرب حتی در قبال نزدیک‌ترین متحد خود و در قبال متحدی که حاضرند بیشترین هزینه را برای آن صرف کنند و علاقه‌مند به حفاظت از آن هستند، نتوانستند از این رژیم در برابر موشک‌هایی که ساخت غرب نیست و از فناوری آن‌ها استفاده نکرده، حمایت کنند.

به گفته وی، این عملیات اثبات ناتوانی غرب در دفاع از منافع خود است و زلزله‌ای در حوزه نظامی به شمار می‌رود چراکه از یک سو موشک‌های شلیک شده ساخت آن‌ها نبوده و از سوی دیگر همه تدابیر آن‌ها که برای حفاظت از رژیم صهیونیستی به کار گرفتند، با شکست مواجه شده است.

قنادباشی با بیان اینکه از نظر اقتصادی هم فروش این سامانه‌های دفاعی به حداقل خواهد رسید و از طرف دیگر تمایل برای خرید سلاح‌های تهاجمی آن‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند، اظهار کرد: با آمدن موشک‌ها به صحنه، تمایل به خرید هواپیمای جنگی کاملا کاهش پیدا کرده است و این موضوع زلزله عظیمی در مهمترین منبع درآمدی آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه شکست اخیر پدافند هوایی در برابر موشک‌های ایران تنها به معنای شکست رژیم صهیونیستی نیست و هم در حوزه نظامی و هم در حوزه اقتصادی غربی‌ها نگران هستند، گفت: سامانه‌های دفاعی که تصور می‌کردند میلیارد‌ها دلار از طریق فروش آن‌ها می‌توانند کسب درآمد کنند، شکست خورده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: وعده صادق 2

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *