مسئولان قضایی دادگستری خراسان جنوبی به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۱۶۲ نفر از مراجعان رسیدگی کردند

12:51 - 11 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۳۴۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی دادگستری خراسان جنوبی به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۱۶۲ نفر از مراجعان رسیدگی کردند
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: با برگزاری میز خدمت در محل دادگستری کل استان درخواست‌های ۱۶۲ نفر از مراجعان بررسی و رسیدگی شد.

خبرگزاری میزان-میزخدمت دادگستری کل استان خراسان جنوبی با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و تعدادی از معاونین رئیس کل در طبقه همکف دادگستری کل خراسان جنوبی برگزار شد.

محمدجعفرعبدالهی گفت: به منظور برقراری ارتباط موثر با مردم و شنیدن درخواست‌ها و مطالباتشان، دادگستری استان به طور مستمر جلسات ملاقات مردمی و میزخدمت به صورت چهره به چهره در محلی که در دسترس عموم باشد برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: در میز خدمتی که این هفته در محل دادگستری کل استان برگزار شد، درخواست‌های ۱۶۲ نفر از مراجعین مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: بخش قابل توجهی از درخواست ها، اعمال ماده ۴۷۷ دادرسی کیفری بود که این ماده ناظر بر رای خلاف شرع بین است و مراجعین باید توجه داشته باشند که صرف ادعا برای محاکم کفایت نمی‌کند و باید ادله کافی ارائه شود.

محمد جعفر عبدالهی بیان کرد: یکی دیگر از درخواست‌های پرتکرار مراجعین، ناظر به اراضی و املاک غیر منقول با سند عادی است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه یک روز در هفته در کیله حوزه‌های قضایی استان ملاقات مردمی مسئولین قضایی برگزار می‌شود، افزود: در روز‌هایی که تعداد مراجعه کنندگان به دادگستری در میزخدمت و ملاقات مردمی زیاد باشد معاونین قضایی رئیس کل در کنار رئیس کل پاسخگوی مردم خواهند بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: ملاقت مردمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *