با همت خیرین استان فارس ۱۲۳ زندانی جرایم مالی غیر عمد به کانون خانواده بازگشتند

18:13 - 10 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۱۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
با همت خیرین استان فارس ۱۲۳ زندانی جرایم مالی غیر عمد به کانون خانواده بازگشتند
در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های فارس و طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان ۱۲۳ زندانی جرائم مالی غیر عمد از زندان‌های فارس آزاد شدند.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه از ابتدای امسال با کمک‌های خیرین استان، آستان قدس رضوی، گذشت شکات پرونده‌ها و همچنین کمک‌های ستاد دیه از محل اعتبارات دولتی زمینه آزادی ۵۱۲ زندانی جرائم غیرعمد استان فراهم شده است گفت: تلاش کرده ایم کمک‌های خیرین در وهله اول شامل زنان زندانی شود. 

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با تأکید بر اینکه تلاش کرده ایم در مجموعه قضایی استان نیز استفاده حداکثری از ارفاقات قضایی را دستور کار قرار دهیم گفت: از جمله این ارفاقات قانونی مجازات‌های جایگزین‌های حبس هستند. 

رئیس شورای قضایی استان فارس تصریح کرد: علی رغم اقدامات متعدد قانونی و کمک‌های خیرین همچنان ۱۱۲۵ زندانی جرائم غیر عمد استان در زندان‌های فارس محبوس هستند که نیازمند کمک‌های خیرین، گذشت شکات و استفاده از ارفاقات قانونی هستند. 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با تأکید بر اینکه مستحق‌ترین افراد برای کمک خیرین و نیک اندیشان زندانیان جرائم غیر عمد هستند بیان داشت همه تلاش خود را در قالب ستاد دیه استان و تعامل با نهاد‌های حمایتی انجام داده تا بتوانیم بهترین کمک را به زندانیان داشته باشیم. 

مدیر کل زندان‌های فارس نیز در این مراسم گفت: خیران استان فارس از ابتدای امسال هم با کمک هزار و ۶۱۹ میلیارد تومانی خود به ستاد دیه فارس زمینه آزادی ۵۱۲ زندانی جرائم غیر عمد را فراهم کردند. 

اسحاق ابراهیمی خاطر نشان کرد: کمک‌های خیرین در کنار پذیرش اعسار محکومان توسط دستگاه قضایی زمینه ساز رهایی این تعداد زندانی از زندان‌ها شده است. 

وی خاطر نشان کرد: استان فارس چهارمین استان از حیث تعداد جمعیت کیفری است، اما از بُعد آزادی زندانیان در سطح کشور رتبه اول را دارا است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *