گفت‌وگو|

کلهر: دفاع پرسپولیس مقابل پاختاکور متزلزل بود/ گاریدو شانس آورد بازی مساوی شد

1:40 - 11 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۱۷۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کلهر: دفاع پرسپولیس مقابل پاختاکور متزلزل بود/ گاریدو شانس آورد بازی مساوی شد
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: سطح لیگ نخبگان آسیا بسیار بالاتر از لیگ برتر است و اگر پرسپولیس چشم‌اندازی برای این مسابقات دارد، باید در ساختار دفاعی خود تجدید نظر کند.

محمود کلهر در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه عملکرد پرسپولیس در بازی مقابل پاختاکور ضعیف بود، اظهار داشت: دلیل این موضوع ناهماهنگی در خط دفاعی پرسپولیس بود. در مسابقات گذشته هم‌چون دیدار با الاهلی نیز این اتفاق رخ داد و مقابل ذوب‌آهن نیز شاهد تزلزل خط دفاعی تیم بودیم. البته الاهلی بسیار قدرتمند و پرمهره بود و اگر خط دفاعی تیم مقتدر ظاهر می‌شد می‌توانستیم حتی امیدوار به کسب امتیاز باشیم.

وی افزود: سطح لیگ نخبگان آسیا با اختلاف از لیگ برتر بالاتر است و اشتباهات خط دفاعی پرسپولیس در این مسابقات بیش‌تر به چشم می‌آید و اگر پرسپولیس چشم‌اندازی برای این مسابقات داشته باشد، باید در ساختار دفاعی خود و تاکتیک‌های تیمی تجدید نظر کند.

خط هجومی پرسپولیس عملکرد خوبی نداشته 

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خط هجومی تیم نیز ضعیف عمل می‌کند و اگر بازی‌هایی مانند دربی را مستثنی حساب کنیم، در بازی‌های گذشته آن‌طور که باید عمل نکرده‌اند. البته استقلال نیز تیم پرمهره و قدرتمندی بود که پرسپولیس مقابل این تیم بسیار باشکوه ظاهر شد و به مراتب بهتر از آبی‌ها بود، زیرا دستورات تاکتیکی گاریدو به نحو احسن در این بازی پیاده شد.

کلهر تصریح کرد: بهتر بود در بازی مقابل پاختاکور یک مهاجم دیگر نیز در کنار علیپور قرار می‌گرفت، مثلاً با حضور عیسی آل‌کثیر تیم با ترکیب ۴-۴-۲ وارد میدان می‌شد تا قدرت هجومی تیم بالاتر برود. خط هجومی پرسپولیس از نظر مهره مشکلی ندارد، اما عملکرد عالی و خوبی نداشته است.

 

کلهر: خط دفاعی پرسپولیسِ گاریدو مقابل پاختاکور متزلزل عمل کرد؛ شانس آوردند مساوی شد

وجهه فوتبال ایران با این استادیوم‌ها زیرِ سوال می‌رود

پیشکسوت پرسپولیس مطرح کرد: پرسپولیس و گاریدو در بازی برابر پاختاکور واقعاً خوش‌شانس بودند وگرنه این نتیجه می‌توانست حتی به باخت هم منجر شود. احساس می‌کنم زمین لغزنده و نامناسب شهر قدس تأثیر منفی خود را بر بازی پرسپولیس گذاشت. تیم‌های ایرانی در بازی‌های خارج از خانه به خاطر بهتر بودن شرایط زمین بهتر بازی می‌کنند که این هم متأسفانه به خاطر مشکلات عجیب و غریب فوتبال ماست و وجهه فوتبال ما در حال تخریب شدن است.

وی اضافه کرد: نداشتن استادیوم استاندارد و زیرساخت‌های اساسی در فوتبال کشور باعث می‌شود استعدادهای کم‌تری در فوتبال ملی ما شکوفا شوند و متأسفانه این معضل بزرگ بر نتیجه‌گیری تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان تأثیر گذاشته و یک زمین خوب برای بازی کردن وجود ندارد و علاوه بر آن، هواداران پرشور کم‌تری به استادیوم می‌آیند.

کلهر در پایان خاطرنشان کرد: آلکسی گندوز از خرید‌های بسیار خوب پرسپولیس بوده و تاکنون عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است. جنگ نابرابری مقابل تیم‌های عربی داریم و هرقدر خریدهایمان خوب باشد، اما قابل مقایسه با هزینه‌های گزاف و سطح فنی بازیکنان تیم‌های عربی نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *