میز خدمت مسئولان قضایی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد

18:35 - 10 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۱۷۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
میز خدمت مسئولان قضایی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد
میز خدمت قضایی امروز با حضور مسئولان قضایی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

خبرگزاری میزان- میز خدمت مسئولان قضایی امروز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد

در این میز خدمت حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه، سید علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، داریوش قاسم‌زاده رئیس دادگستری شهری، محمد مهدی رحیمی دادستان شهرستان ری و مسئولان قضایی شهر ری به مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان و زائران رسیدگی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صادق رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه با اشاره به رسیدگی ۱۲۰ پرونده در جریان برگزاری ملاقات مردمی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و شهرستان ری گفت: دیدار با تعدادی از مردم که درخواست‌هایی را در رابطه با پرونده‌های خود در دستگاه قضایی داشتند طی یک ملاقات مردمی در حرم عبدالعظیم انجام شد و اظهارات آن‌ها استماع و در چهارچوب قانون دستورات لازم صادر شد. 

وی اشاره‌ای به درخواست‌های مراجعان افزود: برخی از این پرونده‌ها، مواردی هستند که در دادگستری همچنان در جریان رسیدگی قرار دارند و مراجعان از اطاله دادرسی گلایه‌مند بودند که دستورات لازم در این زمینه داده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی به پرونده‌های دیگر اشاره و تصریح کرد: تعداد دیگری از پرونده‌ها که در دیدار مردمی مورد درخواست مردم بود، شامل پرونده‌هایی می‌شد که بعد از اعلام حکم قطعی متقاضی خواستار به جریان افتادن آن و اعمال ماده ۴۷۷ است. این پرونده‌ها در استان مورد بررسی قرار نگرفته بود که دستور لازم در مورد آن‌ها ارائه شد.  

وی ادامه داد: پرونده‌های مردمی که امروز نیز به ما ارجاع داده شد، طبق قانون به استان منعکس خواهد شد و اظهارات آنان مورد استماع قرار گرفته و اسناد آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه حکم صادر خلاف شرع بین تشخیص داده شود به آن رسیدگی خواهد شد یا به معاونت قوه قضاییه اعلام می‌شود تا بار دیگر با دقت مورد بررسی قرار گرفته و اگر رای صحیح درست تشخیص داده شود و به معاونت قوه قضاییه اعلام می‌شود. بدین ترتیب پرونده بار دیگر با دقت مورد بررسی قرار گرفته اگر رای صحیح تشخیص داده شود هم به متقاضی اعلام شده و هم در سوابق آن‌ها درج خواهد شد. 

میز خدمت مسئولان قضایی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *