نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رئیس سازمان صدا و سیما؛ تاکید نمایندگان بر ضرورت تبیین حوادث و رویدادها و ارائه روایت اول

16:42 - 10 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۱۶۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رئیس سازمان صدا و سیما؛ تاکید نمایندگان بر ضرورت تبیین حوادث و رویدادها و ارائه روایت اول
در نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رئیس سازمان صدا و سیما بر اهمیت تبیین حوادث و رویداد‌ها از طرف صدا و سیما و داشتن روایت اول در این رسانه، لزوم پاسخ دادن به شبهات، رفع تنگنا‌های مالی صدا و سیما، تحول در خبررسانی صدا و سیما، بسترسازی برای امنیت پایدار تبیین سیاست‌های کشور، اثرگذاری در دنیا و منطقه تاکید شد.

خبرگزاری میزان - نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رئیس سازمان صدا و سیما امروز سه شنبه ۱۰ مهر ماه برگزار شد.

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران در این باره گفت: امروز ما در این کمیسیون میزبان رئیس سازمان صدا و سیما و معاونین وی بودیم. رئیس سازمان گزارشی از فعالیت‌های صدا و سیما در ۳ سال اخیر ارائه و به مشکلات اشاره کرد و گفت که در حوزه تبیین محافظه کار نیستیم و تلاش می‌کنیم که ریسک‌پذیر باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: جبلی در این جلسه گفت تلاش کردیم که برنامه‌های مستمر چالشی در صدا و سیما داشته باشیم، جهت‌گیری سازمان و برنامه‌های آن همسو با اجرای سند تحول رسانه ملی است.

وی افزود: در این جلسه جبلی بر سند محوری در سازمان و اینکه رویکرد حل مشکلات را در کشور دنبال می‌کنند اشاره کرد و اشاره‌ای به مشکلات و چالش‌های سازمان در حوزه‌های فنی بودجه‌ای و همینطور در سیاست خارجی و محدودیت‌هایی که غرب برای رسانه ملی ایجاد کرده است داشت.

رضایی با بیان اینکه معاون سیاسی و معاون برون مرزی هم گزارشی از حوزه فعالیت خود ارائه کردند گفت: اعضای کمیسیون هم نکات و مطالب خود را بیان کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی ماهواره مستقل برای پخش برنامه‌های رسانه در رسانه ملی، اهمیت تبیین حوادث و رویداد‌ها از طرف صدا و سیما و داشتن روایت اول در این رسانه، لزوم پاسخ دادن به شبهات، رفع تنگنا‌های مالی صدا و سیما، تحول در خبررسانی صدا و سیما، بسترسازی برای امنیت پایدار، تبیین سیاست‌های کشور، اثرگذاری در دنیا و منطقه اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد:داشتن مرجعیت رسانه‌ای، کیفی‌یازی برنامه‌ها، مخاطب محوری  و اجرا و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب از رسانه ملی از جمله مواردی بود که اعضای کمیسیون امنیت ملی بسیار خارجی در جلسه با رئیس سازمان صدا و سیما بر روی آن تاکید کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *