تکالیف مؤدیان درمورد اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده تابستان ۱۴۰۳

14:49 - 10 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۱۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تکالیف مؤدیان درمورد اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده تابستان ۱۴۰۳
طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور مشمولین عضو سامانه مؤدیان موظف‌اند اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده دوره دوم سال ۱۴۰۳ را حسب مورد اصلاح یا تکمیل و مسترد کنند.

خبرگزاری میزان - به گزارش رسانه مالیاتی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به مفاد ماده (۳) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مشمولین عضو سامانه مؤدیان موظف‌اند اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده دوره دوم سال ۱۴۰۳ را که توسط سازمان امور مالیاتی کشور و با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه مؤدیان تهیه شده بر اساس اطلاعات خارج از سامانه مؤدیان اصلاح یا تکمیل و مسترد نمایند.

بر اساس این اطلاعیه، اطلاعات خرید و فروش صورتحساب‌های الکترونیکی اصلی ثبت شده در کارپوشه مؤدی با تاریخ صدور در دوره دوم سال ۱۴۰۳ و لحاظ آثار مالیاتی مربوط به صورتحساب الکترونیکی ارجاعی برای این صورت‌حساب‌ها در جداول (الف) و (ب) نمایش داده شده است. در این مرحله اصلاح یا تکمیل یا ویرایش اطلاعات خارج سامانه برای جداول مذکور امکان‏پذیر نیست.

لازم به ذکر است مؤدیان با مراجعه به «فرم خلاصه عملکرد سامانه مؤدیان دوره دوم ۱۴۰۳» از وضعیت صورتحساب‌های الکترونیکی خود مطلع شده و در صورت لزوم در فرصت باقی‌مانده تا تاریخ ۲۱ مهرماه، نسبت به صدور و ثبت صورتحساب‌های اصلی و یا ارجاعی مربوط به دوره مالیاتی دوم سال ۱۴۰۳ (فصل تابستان) اقدام نمایند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *