رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان خوزستان معرفی شد

14:51 - 10 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۱۲۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان خوزستان معرفی شد
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان خوزستان با حضور رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تودیع و معارفه شد.

خبرگزاری میزان-مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان خوزستان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان و مسئولان قضایی، اداری و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان برگزار شد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان خوزستان با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، گفت: از رشادت و حماسه سخن گفتن در خوزستان زیره به کرمان بردن است و خاک این استان گواه حماسه‌های مردم خوزستان را در هشت سال جنگ تحمیلی می‌دهد و مردم خوزستان جان دادند، اما یک وجب از خاک این کشور را به دشمن ندادند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروز رژیم‌کودک کش صهیونیستی سرخورده از شکست در عملیات طوفان الاقصاء از تمام خط قرمز‌ها عبور کرده و ویرانه‌هایی را در نوار غزه با کمک ارباب‌های خود ایجاد کرده است، گفت: شورای امنیت یک بازیچه در دست کشور‌های غربی است و اگر این شورا به درستی به وظیفه خود عمل می‌کرد، رژیم صهیونیستی امروز به عنوان جنایتکار جنگی به دادگاه بین المللی معرفی می‌شد.

وی ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به شخصیت بزرگ ایشان در جهان اسلام گفت: بعد از شهادت سید عباس موسوی، شخصیتی عظیم مانند سیدحسن نصرالله ظهور و بروز کرد و این قدرت بالقوه و ذخیره‌ای برای نهضت مقاومت بود که نه تنها در لبنان و کشور‌های عربی، بلکه جهان اسلام بود که به فعلیت رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه نیروی مسلح ضامن اقتدار هر کشور هستند، گفت: اگر اقتدار نیروی مسلح شکسته شود امنیت آن کشور از بین خواهد رفت و نباید بگذاریم هیمنه و اقتدار نیروی مسلح شکسته شود.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در ادامه ضمن قدردانی از زحمات یوسف مسیبی و معرفی محمد آغاجری به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خوزستان، گفت: خدمت رسانی به مردم یک فرصت و نعمت الهی است که امیدوارم بتوانیم با استعانت از خداوند متعال و با همکاری نیرو‌های مسلح در خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم گام‌های مؤثرتری برداریم.

در ادامه علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان بر ضرورت صیانت از نیرو‌های مسلح تاکید کرد و گفت: نیرو‌های مسلح از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار و مظهر اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند. 

علی دهقانی اظهار کرد: در امتداد مجاهدت‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردم خوزستان در هشت سال دفاع مقدس، امروز نیرو‌های مسلح این استان در حفظ نظم و امنیت و حفظ و استمرار امنیت ادای وظیفه می‌کنند.

وی ادامه داد: جایگاه ویژه نیرو‌های مسلح به واسطه مسئولیت سنگینی است که در قانون اساسی و عادی و روایات و احادیث بر عهده این دژ‌های مستحکم گذاشته شده است و اگر در نیرو‌های مسلح اقتدار و صلابت وجود دارد، به برکت مجاهدت‌های این عزیزان است.

دهقانی با بیان این‌که هرچه جایگاه و مسئولیت یک منصب بالاتر باشد، سخت‌گیری و به تبع آن مسئولیت پاسخ‌گویی نیز سنگین‌تر است، گفت: غفلت، مسامحه و سهل‌انگاری و رفتار‌هایی که برای افراد عادی نیاز به پاسخ‌گویی ندارد، برای نیرو‌های مسلح قابل پاسخ‌گویی است چرا که به واسطه مسئولیت سنگینی که به عهده دارند، هرگونه قصور نیز برای آنان در حکم تقصیر است.

وی افزود: این نیرو‌های مقتدر که در کنار همه مسئولیت‌ها، در اجرای عدالت نیز همراه دستگاه قضایی و پیش گام در استقرار نظم و امنیت هستند، باید در اجرای این تکلیف و مسئولیت خطیر، مورد حمایت، صیانت و پشتیبانی از سوی دستگاه قضایی و سازمان نیرو‌های مسلح قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: چنانچه ماموران امنیتی، نظامی و انتظامی مورد حمایت قرار نگیرند، اقتدار آنان خدشه‌دار می‌شود و نظم اجتماعی مختل خواهد شد و این حمایت هم از سوی دستگاه قضایی و هم نیرو‌های مسلح است.

دهقانی گفت: حمایت‌های قانونی دستگاه در چارچوب قانون و در راستای حمایت از انجام وظایف و تکالیف قانونی نیرو‌های مسلح است.

وی با بیان این‌که در نیرو‌های مسلح در کنار تقوا، اخلاص، مجاهدت و تعهد، باید نظم و انضباط نیز حاکم باشد، افزود: اساس نیرو‌های مسلح، نظم و انضباط است و این حاکمیت نظم با استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی و نهاد‌های نظارتی، به تقویت این نیرو و پیشگیری از آثار و لطمات خسارت‌بار کمک می‌کند.

دهقانی افزود: همچنین نظارت مستمر همراه با صیانت، تدابیر مهربانانه، ارائه آموزش‌های لازم حقوقی و شغلی، اعمال دقیق و صحیح آیین‌نامه‌های انضباطی درون سازمانی، شناخت آسیب‌های موجود و تلاش برای رفع آن‌ها، موجب تقویت این نیرو شده و از آثار خسارت‌بار و تشکیل پرونده پیشگیری می‌کند.

یوسف مسیبی آلاشتی رئیس سابق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خوزستان نیز گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، ناظر بر حسن اجرای قوانین در سطح کلیه نیرو‌های امنیتی و نیرو‌های مسلح است و از این حیث وظیفه سنگینی به عهده دارد.

یوسف مسیبی آلاشتی با اشاره به نقش نیرو‌های مسلح در ایجاد و استقرار نظم و امنیت در جامعه، یاد و خاطره شهدای نیرو‌های مسلح استان را گرامی داشت و افزود: مردم شهیدپرور خوزستان همواره در کنار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و امنیت مطلوبی در استان برقرار است.

وی تصریح کرد: آسیب‌های کوچکی که به دلیل برخی ناهنجاری‌ها و رفتار‌های پرخاشگرانه عده‌ای جوان وجود دارد نیز با ارشادات به‌موقع قابل پیشگیری است البته مقابله با اشرار و مخلین نظم و امنیت، با حمایت‌های دستگاه قضایی استان در برنامه کاری این سازمان قرار داشته و خواهد داشت.

مسیبی آلاشتی اظهار امیدواری کرد که با همدلی سایر سازمان‌ها و ادارات استان، شاهد رفع مشکلات موجود به‌ویژه کنترل قاچاق از مبدا و حمایت از تولید داخلی باشیم.

محمد آقاجری رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان خوزستان نیز در این این مراسم، گفت: حفظ نیرو‌های مسلح و جلوگیری از انحراف از مسیر قانونی و صحیح آنان دغدغه ما و کسانی که در مسیر قانون حرکت کنند، مورد اعتماد ما خواهد بود.

محمد آقاجری افزود: در این جایگاه که جایگاه رفیعی است و از درجه‌دار تا امیران و افسران آن، زندگی خود را وقف پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آب و خاک کشور کرده اند، همه برای حفظ ارزش‌های این نظام تلاش می‌کنند و نیاز به حمایت، صیانت و نظارت دلسوزانه دارند.

وی ادامه داد: با سیاست مبنی بر پیشگیری از وقوع، جرم و کیفر، با آموزش‌های لازم و تعامل مفید و موثر با فرماندهان نیرو‌های نظامی و انتظامی این وظیفه خطیر را حفظ و به روزی برسیم که یک مورد جرم و تخلف را در این سازمان شاهد نباشیم و این نیرو بالنده‌تر و هراس افکننده‌تر در دل دشمنان باشد و همانطور که در دفاع از نظم و امنیت کشور در صف اول هستند، در عمل به قانون و اهتمام به قوانین نیز در صف اول باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *