رئیس دیوان عدالت اداری: شهید سید حسن نصرالله یک سمبل و الگو در اخلاص و ولایت‌مداری بود

13:33 - 10 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۰۹۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس دیوان عدالت اداری: شهید سید حسن نصرالله یک سمبل و الگو در اخلاص و ولایت‌مداری بود
رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله یک سمبل و الگو در اخلاص و ولایت‌مداری بودند، گفت: این شهید عزیز عمر خود را به خدا فروختند و ثمره این کار ماندگاری آن است، زیرا هر عملی با اخلاص وصل به خدا باشد ماندگار خواهد شد.

خبرگزاری میزان- حجتالاسلام والمسلمین احمدرضا عابدی در نطق پیش از دستور جلسه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزبالله لبنان و با تاکید بر سمبل و الگو بودن شهید مقاومت، اظهار کرد: ایشان یک سمبل و الگو در اخلاص و ولایتمداری برای همه ما بودند .

وی افزود: این شهید بزرگوار در حوزه اخلاص مشهور بودند که هیچ کاری را برای غیر خدا انجام نمیدهند و در مقابل انجام امور و همراهی با اطرافیان هیچ خواسته و حاجتی نداشتند و لحظه لحظه عمر خویش را برای خدا صرف نمودند. این شهید عزیز عمر خود را به خدا فروختند و ثمره این کار ماندگاری آن است زیرا هر عملی با اخلاص وصل به خدا باشد ماندگار خواهد شد.

رئیس دیوان عدالت اداری در مورد ولایتمداری شهید سید حسن نصرالله، عنوان کرد: شهید مقاومت ایمان و باور محض داشتند که اطاعت از رسول که همان اطاعت از خداست و به فتوای فقها و علمای اسلام اگر مسلمانی حکومت اسلامی را اقامه کند بر فقیه جامع شرایط نیز واجب است که از آن تبعیت کند و زمانی که فقیه جامع الشرایط حکومت را بر پا می کند شهید سید حسن نصرالله اعتقاد داشتند این همان ولایت الله است و همیشه همت و اراده ایشان به این گونه بود که موضع خود را همانند مقام معظم رهبری قرار دهند و مراقبت میکردند خلاف نظر رهبری سخن نگویند.

حجتالاسلام والمسلمین عابدی در پایان عقل و درایت شهید و حفظ همیشگی روحیه طلبگی را از دیگر صفات بارز ایشان ذکر کرد و گفت: هر چند شهادت ایشان برای ما یک داغ سنگین است و این داغ تا ابد باقی خواهد ماند اما اخلاصی که ایشان در نیت و عمل داشت باعث میشود راه ایشان ادامه پیدا کند و هر مسیری که با اخلاص ایجاد گردد پایان نمیپذیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *