طغیان‌رودخانه هلیل جیرفت بر اثر بارش شدید باران/جانباختن ۹ نفر درپی وقوع سیل

18:57 - 09 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۹۵۸
طغیان‌رودخانه هلیل جیرفت بر اثر بارش شدید باران/جانباختن ۹ نفر درپی وقوع سیل
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از طغیان‌رودخانه هلیل جیرفت بر اثر بارش شدید باران و جانباختن تعدادی از گردشگران مستقر در حاشیه رودخانه خبر داد.

خبرگزاری میزان - رضا فلاح؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اعلام خبر طغیان‌رودخانه هلیل جیرفت بر اثر بارش شدید باران، تصریح کرد: ساعت ۱۷:۱۵ امروز نهم مهرماه، بر اثر طغیان رودخانه‌های هلیل‌رود در جیرفت، تعدادی از گردشگران که در حاشیه رودخانه اتراق داشتند، دچار حادثه شدند.

وی افزود: با اعلام این گزارش، سریعا ۱۰ تیم امدادی هلال‌احمر کرمان به محل اعزام و بلافاصله عملیات جست‌وجو و نجات آغاز شد و امدادگران توانستند جان یکی از گردشگران را نجات دهند.

فلاح تصریح کرد: طبق گزارش‌های دریافتی از محل حادثه، پیکر ۷ گردشگر مفقودی با تلاش امدادگران از آب بیرون کشیده شده است. ۷ گردشگر نیز مفقود هستند.

وی تاکید کرد: تلاش‌ها برای پیدا کردن سایر افراد مفقود شده همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در حال حاضر تیم‌های امدادی هلال‌احمر عنیرآباد، کهنوج و جیرفت در محل حادثه و در عملیات جست‌وجوی مفقودین حضور دارند.

شمار جانباختگان سیل در جیرفت به ۹ نفر افزایش یافت

احمد بلندنظر، فرماندار جیرفت با اعلام خبر افزایش شمار جانباختگان سیل در جیرفت تصریح کرد: اکنون ۹ نفر فوت شده و هشت نفر مفقود هستند و تلاش برای یافتن دیگر مفقودان ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه به غیر از یک نفر همگی اتباع افغان هستند افزود: این اتباع به صورت خانوادگی در باغ کار می‌کردند و کودکان آن‌ها برای آب تنی به داخل رودخانه رفته بودند که بر اثر بارندگی در بالا دست رودخانه سیلاب ایجاد شده و این اتفاق رخ می‌دهد.

گفتنی است، والدین کودکان و صاحب باغ برای نجات کودکان اقدام می‌کنند و در این حین آن‌ها هم غرق می‌شوند که جسد ۶ نفر تاکنون پیدا شده و هشت نفر هم ناپدید هستند. صاحب باغ ٢ نفر را هم نجات داد و در حین نجات سومین نفر، خودش غرق شد.

وی افزود: هشدار هواشناسی برای شهرستان جیرفت نداشتیم و بارندگی در ۳۰ کیلومتر بالاتر رخ داده است.

طغیان‌رودخانه هلیل جیرفت بر اثر بارش شدید باران/جانباختن ۹ نفر درپی وقوع سیل

تداوم جست‌وجوی مفقودین با حضور ۶۴ امدادگر هلال‌احمر در منطقه 

رضا فلاح، مدیرعامل هلال‌احمر کرمان نیز از تداوم جست‌وجوی مفقودین با حضور ۶۴ امدادگر هلال‌احمر در منطقه خبر داد و گفت: طبق گزارش‌های دریافتی از محل حادثه، پیکر ۹ مفقودی حادثه طغیان رودخانه هلیل در جیرفت با تلاش امدادگران هلال‌احمر از آب بیرون کشیده شد، اما همچنان ۵ نفر مفقود هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۴ نیروی امدادی در قالب ١۶ تیم هلال‌احمر از شهرستان‌های عنبرآباد، کهنوج، جیرفت، ساردوئیه، بم و مرکز استان در محل حادثه و در عملیات جست‌وجوی مفقودین حضور دارند.

توضیحات رئیس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال‌احمر کرمان درباره آخرین جزئیات عملیات جست‌وجوی مفقودین حادثه رودخانه هلیل



انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *