لاریجانی: ترور‌های اخیر سرداران مقاومت ناشی از بهره‌مندی رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی نیست

13:59 - 09 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۸۹۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
لاریجانی: ترور‌های اخیر سرداران مقاومت ناشی از بهره‌مندی رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی نیست
کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل گفت: برخی می‌گویند رژیم صهیونیستی در ترور‌های اخیر سرداران مقاومت از هوش مصنوعی استفاده کرده، ولی به نظر من این‌ها قمپز‌های بیخود است بلکه در سازماندهی حزب‌الله نفوذ داشته‌اند.

خبرگزاری میزان - محمد جواد لاریجانی کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل درمورد تأثیر حضور سیدحسن نصرالله در جبهه مقاومت گفت: مرحوم سیدحسن نصرالله یکی از نوابغ سیاسی جهان اسلام بود. من از آغاز کار او همیشه به رفتار او توجهه ویژه‌ای داشتم. او یکی از شاگردان و فرزندان مکتب حضرت امام به خصوص در دکترین مقاومت بود. 

وی ادامه داد: دکترین مقاومت دکترینی بود که امام (ره) مطرح فرمودند و عمدتاً دو اصل خیلی پایدار داشت یکی این که بدبختی جهان اسلام بلکه همه دنیا ناشی از سیطره مستکبرین است؛ آن‌ها نمی‌گذارند حکومت‌های خوب سرکار بیایند، مردم به حقوق خود برسند و اقتصادشان پیشرفت کند بنابراین تا این مرض را علاج نکنیم موفق نمی‌شویم و اصل دوم این بود که مستکبرین، مستضعفین را می‌ترسانند که باید این ترس را کنار بگذاریم و بدانیم که آن‌ها هرچقدر هم توپ و تفنگ و زور داشته باشند ما اگر مقاومت کنیم موفق خواهیم شد. 

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل افزود: بر این پایه حرکت مقاومت آغاز شد و مقام معظم رهبری انصافاً این دکترین را خوب پرورش دادند. سیدحسن نصرالله یکی از شاگردان برجسته این مکتب بود.

وی اظهار داشت: دکترین مقاومت در پهنه وسیع جغرافیایی رشد کرد و از آن وسیع‌تر منطقه عظیم فکری جهان اسلام را گرفته است. سیدحسن نصرالله در چنین فضایی توانست نقش بسیار روشن، سازنده و تأثیر گذار داشته باشد و کمک کند تا این شکوفایی را در نقاط دیگری از جهان اسلام شاهد باشیم.

لاریجانی بیان داشت: مرحوم سیدحسن نصرالله دارای شخصیت بسیار ممتاز، تیزهوش، با اخلاص، شجاع و بسیار عاطفی بود. فردی با این استحکام در مقابل دشمنان بسیار خونخوار در مورد مسائل معمولی زندگی و مسائل مردم بسیار عاطفی بود و بیان بسیار زیبایی داشت. خداوند کمالات زیادی به او داده بود که توانست تأثیر عظیمی بگذارد. نقش و خدمات ایشان برای دکترین مقاومت و آزادکردن جهان اسلام از یوغ استکبار و به خصوص استکبار صهیونی که امروز بلای جان بشریت است نقش بسیار بی‌بدیلی بود.

وی تاکید داشت: ان شاالله جای ایشان پرخواهد شد، ولی نه به آسانی ضمن اینکه یاد ایشان هیچگاه فراموش نخواهد شد.

این کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل گفت: طرفداران و علاقمندان به ایشان تنها منحصر به شیعیان و اهل سنت نبودند بلکه مسیحیان نیز به ایشان علاقه وافری داشتند و من معتقدم که در داخل سرزمین‌های اشغالی و حتی در بین یهودیان هم ایشان بسیار محترم بود لذا جایگاه بسیار مهمی در میان مردم منطقه و جهان داشت.

لاریجانی با طرح این پرسش که به یکباره چه اتفاقی افتاد که رژیم صهیونیستی به این راحتی توانست سرداران بزرگ مقاومت را یکی پس از دیگری به شهادت برساند، گفت: بعضی‌ها می‌گویند رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی استفاده کرده که به نظرم این حرف ها، قمپز‌های بی خود است، البته اینطور نیست که من هوش مصنوعی را بی ارزش بدانم، ولی هوش مصنوعی کلیدی نیست که هر قفلی را باز کند. این حرف‌ها شبیه ژست‌های ساحران دوران فرعون است. کلیدش در این است که از سال ۲۰۰۶ به بعد رژیم صهیونیستی در پی نفوذ در داخل سیستم حزب‌الله افتاد و دارای سرپل‌های مختلفی شد و گسل‌های حفاظتی و اطلاعاتی بسیار مهمی در داخل سازماندهی حزب‌الله پیدا شد. این موضوع در مورد حماس در حد پایینی اتفاق افتاد، اما به سرعت آن را محدود کردند به دلیل آن که تشکیلات حماس کوچکتر بود و محدود کردن آن هم راحت‌تر اتفاق افتاد.

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل گفت: رژیم صهیونیستی برای نفوذ در حزب‌الله از سال ۲۰۰۶ به طور وسیعی سرمایه‌گذاری کرده بود و توفیق هم پیدا کردند. رژیم صهیونیستی در پروژه پیجر‌ها توانست رهبران مهم حزب‌الله را یکی پس از دیگری ترور کنند. هدف قرار دادن محل جلسه‌ای که سیدحسن نصرالله در آن حضور داشت کاملاً نشان می‌دهد که آن‌ها اطلاعات وسیعی در اختبار داشتند. هوش مصنوعی امکان ارزیابی‌های زیادی را به افراد می‌دهد، اما بدون سرنخ نمی‌توان به جایی رسید. 

وی بیان داشت: زمانی که محل اصابت به سیدحسن نصرالله واکاوی می‌شد تا اینکه به بدن ایشان رسیدند ظرف دو دقیقه سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایشان کشته و جسد او پیدا شده است یعنی حتی در برنامه واکاوی هم کسی حضور داشت که خبر را سریع‌تر از جا‌های دیگر به رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه جلوی این گسل حتماً گرفته خواهد شد گفت: این نقطه ضعف و نقطه نفوذی در سیستم بود که سبب شد عملیات دومینویی اتفاق بیفتد.

این کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل اذعان داشت: حزب‌الله یک ساختار ستاره‌ای ندارد که همه به یک شخص وصل شوند. یکی از کار‌های داهیانه مرحوم سیدحسن نصرالله منعطف و سلولی کردن ساختار حزب‌الله بود تا به سرعت زخم هایش التیام یابد.

وی خاطر نشان کرد: حزب‌الله در آینده نزدیک توان قبلی خود را قوی‌تر به دست خواهد آورد و منافذ نفوذ را خواهد بست.

لاریجانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود جمهوری اسلامی ایران سر شهادت مرحوم سید حسن نصرالله معامله کرده است و این اتفاق آغاز یک تغییر راهبرد در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران نسبت به جبهه مقاومت است، گفت: این ادعا، حرف‌های تبلیغاتی است. سیاست مستمر ایران دفاع منظم، محتوایی و قابل توجه از مقاومت بوده و ادامه دارد. سید حسن نصرالله عزیزترین نیروی ملت و مسئولین نظام بوده. ما که دنبال نوچه پروری نبودیم ما می‌خواستیم دکترینی در دنیا پا بگیرد و یکی از پرچمداران بزرگ این دکترین سید حسن نصرالله بوده چطور ما سر او معامله کنیم. این ادعا از جمله شبهاتی است که برای تضعیف موقعیت جمهوری اسلامی ایران زده می‌شود. 

در دفاع از حرکت‌های مقاومت کوتاهی نکرده‌ایم

وی خاطر نشان کرد: ما در هیچ موردی در دفاع از حرکت‌های مقاومت کوتاهی نکرده‌ایم. ما اگر ورود می‌کردیم به نفع مقاومت نبود، بنا نیست که کشور گشایی کنیم. البته ما از آن‌ها حمایت سیاسی و نظامی می‌کنیم. 

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل بیان داشت: در حمایت از مقاومت خجالت نمی‌کشیم، ولی به این معنا نیست که اگر اتفاقی افتاد نیرو بفرستیم. اینکه مستشاران ما در لیست شهدا هستند به این معنی است که می‌خواهیم آن‌ها را توانمند کنیم نه اینکه ما برای آن‌ها بجنگیم.

لاریجانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه تحلیلی پشت ماجرای ترور شهید سید حسن نصرالله از سمت رژیم صهیونیستی وجود داشته که دست به چنین اقدامی زده است گفت: ما باید وضعیت رژیم صهیونیستی را بدانیم. اینکه الان یک چهره‌ی پیروز و قوی از رژیم صهیونیستی القاء می‌کنند، این یک صورت کاریکاتوری از این رژیم است. این رژیم در پایین‌ترین درجه توانمندی و امنیت است. هیچ نقطه‌ای از رژیم صهیونیستی در امنیت نیست. معادله وحشت و القای ترس، اساس تئوری بازدارندگی و امنیت رژیم صهیونیستی است. مقاومت دقیقاً همین معادله را هدف قرار داده؛ اساس دکترین مقاومت این است که ترس را کنار بگذارد در نتیجه این رژیمی که کسی جرات نداشت به او حرفی بزند هر نقطه‌ی آن از سمت سوریه، لبنان، یمن و عراق مورد تهاجم قرار گرفته است. این نشان می‌دهد که این رژیم در پایین‌ترین درجه امنیت، توانمندی و بازدارندگی است.

وی افزود: این رژیم چیزی نداشت که ضرر کند لذا استدلال شان این بود که ما اگر این کار را کنیم چیزی برای باختن نداریم.

ترور‌های اخیر محصول یک عملیات نفوذی بود

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل تاکید کرد: ترور‌های اخیر ناشی از توان نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا نیست. این توان نظامی که وجود داشت، این بمب‌ها و هواپیما‌ها که بود پس چطور آن‌ها در غزه نتوانستند کاری کنند؟ الان یک سال است که رزمندگان حماس در تونل‌ها به سر می‌برند پس چطور نتوانستند آن‌ها را بزنند؟ این محصول یک عملیات نفوذی بود که از سال ۲۰۰۶ شروع شد و حزب‌الله لبنان از این ناحیه ضربه خورده است نه از ناحیه نظامی.

لاریجانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که برخی تحلیل شان بر این است که پس از ترور شهید هنیه و تعلل ایران در خون خواهی از او باعث شده تا رژیم صهیونیستی دست به عمل بزرگتری بزند گفت: این تحلیل دو قسمت دارد؛ یکی اینکه آیا ایران واقعا از برخورد با مواردی که حقوق مسلم جمهوری اسلامی زیر پا گذاشته می‌شود می‌خواهد استنکاف کند که این تحلیل کاملا نادرست است. بحث دیگر مربوط به بعضی حرف‌هایی است که از داخل سیستم حکومتی ما زده می‌شود و برداشت غربی‌ها از آن این بوده که به نحوی سیاست ایران در حال تغییر است در حالیکه رئیس جمهور محترم در دفاع از حزب الله و جبهه مقاومت خیلی صریح و قاطع صحبت می‌کنند. این تصویر ناشی از بعضی از حرف‌هایی است که از دقت کافی برخوردار نبوده و این شائبه را القا کرده است. هیچگونه تعللی در سیاست جمهوری اسلامی وجود ندارد. از نظام قوی و داهیانه مثل ایران جز حرکات حساب شده نباید انتظار داشت.

وی در مورد وعده دروغ آمریکایی‌ها برای آتش‌بس در صورت پاسخ ندادن ایران به ترور شهید هنیه اظهار داشت: برای ما مسئله فلسطین و غزه بسیار اساسی است ضمن آنکه نظر خود آن‌ها هم برای ما حائز اهمیت است. حال اگر زمانی یک زمینه‌ای برای مذاکراتی پیدا شد که می‌تواند آثار موفقی داشته باشد که خود فلسطینی‌های عزیز ما بگویند بد نیست کمی صبر کنیم تا ببینیم چه می‌شود معقول است که این کار را انجام دهیم، ولی من معتقد هستم از همان اول ما نباید این حرف را قبول می‌کردیم مگر اینکه برادران فلسطینی از ما خواسته باشند که شما چند روز صبر کنید شاید نتیجه دهد.

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در مورد این شائبه که تعلل ایران در خون خواهی شهید هنیه باعث جری‌تر شدن رژیم صهیونیستی شده است گفت: خوانِش آن‌ها از این رفتار ایران و بعضی صحبت‌های مختلف این بوده که ایران می‌خواهد از درگیری‌ها خود را کنار بکشد و خیلی آلوده تحرکات جبهه مقاومت نشود، این خوانش صد در صد اشتباه است و باید آن را تصحیح کنیم، اما معنایش این نیست که از ما حرکات بدون حساب ببینند.

وی ادامه داد: اینکه چرا این اتفاق نیفتاد عمدتا یک سوال نظامی امنیتی است و من معتقدم که در آینده نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد. این خون خواهی به روش خودمان انجام می‌شود. ما بلد هستیم که چه کار کنیم و قبلاً هم نشان دادیم که نمی‌ترسیم.

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل با اشاره این که گفته می‌شود اگر فلان کار را انجام دهید آمریکا منطقه را آتش می‌زند، رژیم صهیونیستی جنگ را گسترش می‌دهد و ما وارد جنگ می‌شویم، گفت: رژیم صهیونیستی کوچکتر از آن است که جنگ را گسترش دهد خودش در باتلاقی گرفتار شده که نمی‌تواند نجات پیدا کند.

باب تروریسم موجه باز شده است 

این کارشناس ارشد مسائل بین الملل با بیان اینکه باب تروریسم به طور موجه باز شده است، گفت: رسماً آمریکا و غرب معتقدند که اقدامات تروریستی اقدامات موجهی است یادشان رفته که این کار‌ها را دیگران هم می‌توانند انجام دهند. در پیش روی میدان مقاومت باب جدیدی از فعالیت باز شده است. کاری که آن‌ها در موضوع پیجر‌ها انجام دادند عیناً قابل انجام است. اگر ترور کار معقول و درستی است پس باید منتظر بمانند دلیلی ندارد که فقط آن‌ها بتوانند این کار را انجام دهند.

لاریجانی گفت: اگر کشتار مردم بی گناه و از بین بردن بیمارستان‌ها کار خوب و شجاعانه‌ای است، این کار که از عهده همه بر می‌آید کاری که انجام آن سخت است این است که شما نتوانستید مبارزان را نتوانستید در غزه بزنید.

وی تصریح کرد: راه نفوذ و راه به کارگیری مکانیزم‌های تروریستی در بدترین حالت در دنیا رایج شده و آمریکا و رژیم صهیونیستی شرایط بسیار ناامن بین‌المللی ایجاد کردند که دود آن به چشم همه از جمله خود آن‌ها خواهد رفت.

لاریجانی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به یمن نیز اظهار داشت: کشوری که جهان عرب اصلاً اعتنایی به آن نداشتند امروز قهرمان جهان عرب شده است. امروز یمن هم به ناوچه‌های آمریکایی و هم به تل آویو حمله می‌کند. شما این را پیشرفت نمی‌دانید؟ این پیشرفت‌ها که خلق الساعه اتفاق نیفتاده است، این پیشرفت‌ها استراتژی منظمی است که جمهوری اسلامی همیشه از این استراتژی حمایت می‌کند. پس ما حساب شده کار می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: حزب الله نابود نشده و در آینده بسیار نزدیک با اصلاح درز‌های امنیتی قوی‌تر از گذشته ظاهر خواهد شد ضمن آنکه از حمایت‌های قبلی هم برخوردار است و با تقویت‌هایی که می‌شود حضور فعال تری خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *