معرفی ورزشگاه‌های مدرن برای جام باشگاه‌های جهان/ چه تیم‌هایی به این تورنمنت راه یافتند؟ +عکس

11:30 - 09 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۸۵۳
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
معرفی ورزشگاه‌های مدرن برای جام باشگاه‌های جهان/ چه تیم‌هایی به این تورنمنت راه یافتند؟ +عکس
فیفا اسامی ورزشگاه های محل برگزاری جام باشگاه های جهان را رونمایی کرد.

خبرگزاری میزان - جام باشگاه‌های جهان پس از مشکلات فراوان و تأخیر در برگزاری آن بالاخره در آستانه برگزاری قرار گرفته است. اینفانتینو رئیس فیفا در بیانیه مطبوعاتی فیفا گفت: «فوتبال محبوب‌ترین ورزش روی کره زمین است و در سال ۲۰۲۵ عصر جدیدی برای فوتبال باشگاهی آغاز خواهد شد. فیفا بزرگ‌ترین، فراگیرترین و شایسته‌محورترین رقابت‌های باشگاه‌های جهانی را در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌کند.»

حالا بالاخره فیفا پس از کش و قوس‌های فراوان اسامی ورزشگاه‌های محل برگزاری این رقابت‌ها را رونمایی کرد. این تورنمنت که برای اولین بار با فرمت جدید و با حضور ۳۲ تیم باشگاهی از سراسر جهان برگزار می‌شود، از ۱۵ ژوئن تا ۱۳ جولای ۲۰۲۵ (۲۵ خرداد تا ۲۲ تیر ۱۴۰۴) در ۱۲ ورزشگاه مختلف ایالات متحده پیگیری خواهد شد.

ورزشگاه مت‌لایف که ظرفیت ۸۲،۵۰۰ نفر را داراست، میزبان دیدار فینال این رقابت‌ها خواهد بود. این ورزشگاه پیش‌تر نیز به‌عنوان میزبان رویداد‌های بزرگی مانند فینال کوپا آمریکا در سال ۲۰۱۶ انتخاب شده بود. علاوه بر این، مت‌لایف یکی از ورزشگاه‌های کلیدی در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ نیز خواهد بود​.

ورزشگاه‌های جام باشگاه‌های جهان

مت‌لایت استادیوم (نیوجرسی)، مرسدس بنز استادیوم (آتلانتا)، بانک آف آمریکا استادیوم (شارلوت)، تی‌کیو‌ال استادیوم (سینسیناتی)، رز بال استادیوم (لس‌آنجلس)، هارد راک استادیوم (میامی)، ژئودیس پارک (نشویل)، کمپینگ ورلد استادیوم (اورلاندو)، اینتر اند کو (ارلاندو)، لینکلن فایننشیال فیلد (فیلادلفیا)، لومن فیلد (سیاتل)، آئودی فیلد (واشنگتن). ورزشگاه مت‌لایف نیز محل برگزاری فینال جام جهانی ۲۰۲۶ است.

حال از ۳۲ تیم که قرار است در این رقابت‌ها حضور داشه باشند ۳۰ تیم نیز مشخص شده است. چلسی، رئال مادرید، منچسترسیتی، بایرن مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن، اینتر، پورتو، بنفیکا، بروسیادورتموند، یوونتوس، اتلتیکو مادرید و ردبول سالزبورگ حضور خواهند داشت. از آمریکای شمالی، مونتری، سیاتل سندرز، لئون و پاچوکا هستند و از آسیا، الهلال، اوراوا رد دایموندز، العین و اولسان اچ‌دی در رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

از آفریقا، الاهلی، الوداد، اسپرانس و مملودی حاضر هستند. از آمریکای جنوبی باشگاه‌های پالمیراس، فلامنگو، فلومیننسه، ریورپلاته و بوکاجونیورز خواهند بود و از اقیانوسیه، اوکلند سیتی در رقابت‌ها حاضر می‌شوند. ۲ تیم دیگر قرار است به این رقابت‌ها اضافه شوند و رقابت‌های آمریکای شمالی این ۲ باشگاه را مشخص خواهد کرد.  

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *